CZ LOKO na InnoTransu podepsalo smlouvy na další EffiShuntery. Dodá je dalším dopravcům v Itálii a Maďarsku.

04.10.2018

Jako mimořádně úspěšný hodnotí český výrobce kolejových vozidel společnost CZ LOKO uplynulý ročník prestižního veletrhu InnoTrans, který se konal od 19. do 21. září v Berlíně. Společnost na něm uzavřela nové smlouvy na dodávky lokomotiv a zároveň zde pokřtila v pořadí 1000. vyrobenou lokomotivu ve své novodobé historii.

CZ LOKO uzavřelo během veletrhu kontrakt s italský dopravcem Rail Traction Company (RTC), který doplní svůj vozový park o dvě lokomotivy EffiShunter 1000 s opcí na další dvě. Typově se jedná o stejné lokomotivy, které zakoupila italská společnost Mercitalia Shunting & Terminal. Jejich moderní koncepce podle nejnovějších norem TSI snižuje spotřebu, náklady na provoz a údržbu, emise i hluk. Dodání lokomotiv bude probíhat ve druhé polovině roku 2019.

Firma RTC, specializující se na nákladní přepravu, především přes Brennerský průsmyk, je nasadí na traťovou i posunovací službu. „Půjde o opravdu náročné podmínky a těší nás, že volba padla právě na naše lokomotivy,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO. Nejde přitom o první lokomotivy CZ LOKO u tohoto dopravce. Ten již provozuje dříve dodané stroje řady D.753.

„Základem úspěšného exportu je konkurenceschopný výrobek, doplněný službami, za zajímavou cenu. A oboje máme. To z nás dělá stále silnějšího hráče na trhu posunovacích lokomotiv. To bylo patrné i na InnoTransu, kde jsme o lokomotivu typu EffiShunter 1000 zaznamenali ze strany stávajících i potencionálních zákazníků mimořádně velký zájem,“ dodal Jaroslav Plhák.

„Vlajková loď“ lokomotiva EffiShunter 1000 byla hlavní hvězdou venkovní expozice CZ LOKO. Konkrétně to byl stroj 744.105 italské společnosti MERCITALIA Shunting & Terminali. Tento stroj nebyl vybrán náhodou. Jednalo se totiž o tisící vyrobené vozidlo v novodobé historii společnosti. Ta se začala psát v roce 2004 vstupem strategického partnera společnosti Zeppelin, dovozce motorů CAT. Slavnostního křtu této moderní posunovací lokomotivy se ujala, v Itálii asi nejpopulárnější Češka, topmodelka a česká vicemiss z roku 1998 Alena Šeredová.

Další dieselelektrický EffiShunter 1600 si v době konání veletrhu u CZ LOKO objednal maďarský dopravce Magyar Vasúti Áruszállító (MVÁ), operující prakticky po celé Evropě, kde dopravuje zboží do mezinárodích námořních přístavů a významných kontejnerových terminálů. Po holdingu CER Hungary jde o dalšího zajímavého klienta z Maďarska.

Harald Schmittner (výkonný ředitel Rail Traction Company) a Ing. Josef Bárta (předseda představenstva CZ LOKO) při podpisu smlouvy na dodávku lokomotiv EffiShunter 1000

Josef Gulyás (generální ředitel CZ LOKO) během slavnostního křtu 1000. lokomotivy v novodobé historii CZ LOKO

Slavnostní křest 1000. lokomotivy v novodobé historii CZ LOKO

Kmotrou se stala v Itálii asi nejpopulárnější Češka, topmodelka a česká vicemiss z roku 1998 Alena Šeredová

Zpět