Modernizované lokomotivy

Při potřebě rychlé obnovy vozidlového parku je vhodné modernizovat starší vozidla. Modernizace je zpravidla časově i finančně méně náročná, než výroba nových vozidel. Díky použití moderních prvků je významně zvýšena jejich technická úroveň, avšak není vždy možné přizpůsobit původní vozidlo přesně požadavkům zákazníka. I přesto mají modernizovaná vozidla své místo v parku vozidel, neboť se jejich parametry blíží parametrům nových vozidel.

Lokomotiva řady 741.7

Hnací drážní vozidlo řady 741.7 je určeno pro středně těžkou, těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Uspořádání dvojkolí je B´o B´o a maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 740, 741, 742 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1000 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko 

Lokomotiva řady 753.6

Hnací drážní vozidlo řady 753.6 je určeno pro osobní i nákladní traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18,75 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako skříňová s dvojicí kabin strojvedoucího. Uspořádání dvojkolí je B´o B´o a maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 749 až 754 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1550 kW
Počet náprav4
Hmotnost75 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko 

Lokomotiva řady 774.7

Hnací drážní vozidlo řady 774.7 je určeno pro těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 20 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je C´o C´o. Maximální rychlost lokomotivy je 90 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 770, 771, ČME3 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1550 kW
Počet náprav6
Hmotnost120 t
Rychlost90 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko Uktajina Litva Lotyšsko Bělorusko 

Lokomotiva řady TME1 / TME2 / ČME3-M

Hnací drážní vozidla řady TME1 / TME2 / ČME3-M jsou určena pro těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 520 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 20 nebo 21 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího. Uspořádání dvojkolí je C'o C'o. Maximální rychlost lokomotivy je 95 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady ČME-3 (případně odvozených typů).

Rozchod1 520 mm
Maximální výkon1550 kW
Počet náprav6
Hmotnost126 t
Rychlost95 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaUktajina Litva Lotyšsko Bělorusko Rusko