Nové lokomotivy

Při strategické obnově vozidlového parku je vhodné pořídit nová vozidla, která splní veškeré požadavky na ně kladené bez jakýchkoliv kompromisů. Při jejich vývoji a výrobě jsou použity moderní prvky tak, aby byl provoz bezpečný a spolehlivý po celou dobu životnosti vozidel. Jejich konstrukce zároveň zaručuje nejnižší náklady životního cyklu. Využitím individuálního elektrického pohonu dvojkolí disponují vozidla vysokou tažnou silou i za velmi nepříznivých adhezních podmínek.

*effiliner

Lokomotiva EffiLiner je určena pro těžkou posunovací a středně těžkou traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách. Čtyřnápravová motorová lokomotiva disponuje elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon970 kW
Počet náprav4
Hmotnost92 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Rakousko Německo Polsko Maďarsko 

*effishunter

Lokomotiva EffiShunter je určena pro lehkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách. Dvounápravová motorová lokomotiva disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího. Obrys vozidla splňuje normu UIC 505-1 (kinematický) a dále obrys drah speciálních (metro Praha, Budapešť a Varšava).

Rozchod1 435
Maximální výkon328 kW
Počet náprav2
Hmotnost32 t
Rychlost60 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Bosna a Hercegovina Polsko Maďarsko 

*heavyliner

Lokomotiva HeavyLiner je určena pro těžkou traťovou službu na drahách celostátních a regionálních. Motorová podvozková lokomotiva disponuje elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako skříňová s dvojicí kabin strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon2100 kW
Počet náprav4
Hmotnost120 t
Rychlost120 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Uktajina Litva Lotyšsko Bělorusko Rusko 

*heavyshunter

Lokomotiva HeavyShunter je určena pro těžkou posunovací a lehkou traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách. Čtyřnápravová motorová lokomotiva disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon709 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost80 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko 

Lokomotiva řady TEM LTH / ТЭМ ЛТХ

Hnací drážní vozidla řady TEM LTH / ТЭМ ЛТХ jsou určena pro těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 520 mm. Čtyřnápravové motorové lokomotivy o hmotnosti 23 tun na nápravu disponují elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotivy jsou konstruovány jako kapotové, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je B'o B'o. Maximální rychlost lokomotiv je 100 km/h. Lokomotiva TEM LTH splňuje normy TSI v rámci EU, lokomotiva ТЭМ ЛТХ splňuje normy GOST.

Rozchod1 520 mm
Maximální výkon709 kW
Počet náprav4
Hmotnost92 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaUktajina Litva Lotyšsko Bělorusko Rusko 

Lokomotiva řady TEM TMX

Hnací drážní vozidlo řady TEM TMX je určeno pro těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 520 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 21 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je C'o C'o. Maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Lokomotiva splňuje normy TSI v rámci EU a GOST.

Rozchod1 520 mm
Maximální výkon1550 kW
Počet náprav6
Hmotnost138 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaUktajina Litva Lotyšsko Bělorusko Rusko 

Lokomotiva řady TME 3

Hnací drážní vozidlo řady TME 3 je určeno pro lehkou a středně těžkou posunovací službu především na průmyslových vlečkách a tratích o rozchodu 1 520 mm. Dvounápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 23 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je Bo a maximální rychlost lokomotivy je 60 km/h.

Rozchod1 520 mm
Maximální výkon403 kW
Počet náprav2
Hmotnost46 t
Rychlost60 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaUktajina Litva Lotyšsko Bělorusko Rusko