lehký posun
LOKOMOTIVY PRO
LEHKÝ POSUN

1 435 mm  1 520 mm

středně težký posun
LOKOMOTIVY PRO
STŘEDNĚ TEŽKÝ POSUN

1 435 mm  1 520 mm

těžký posun
LOKOMOTIVY PRO
TĚŽKÝ POSUN

1 435 mm  1 520 mm

traťová služba
LOKOMOTIVY PRO
TRAŤOVOU SLUŽBU

1 435 mm  1 520 mm

speciální vozidla
SPECIÁLNÍ VOZIDLA


1 435 mm  1 520 mm


Lokomotivy pro lehký posun

Lokomotivy pro lehký posun jsou určeny zejména pro vlečky, případně speciální dráhy. Vhodné jsou tam, kde není velký obrat vozů, nebo jako doplňkové vozidlo k jinému výkonnějšímu vozidlu. Lokomotivy jsou určeny především k přistavování vozů k rampám, násypkám, váhám apod. Lokomotivy mohou při vhodném provozním nasazení spolehlivě zastat práci jiné výkonné lokomotivy.

LOKOMOTIVA ŘADY 704.7

Hnací drážní vozidlo řady 704.7 je určeno pro lehkou posunovací službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Dvounápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je Bo a maximální rychlost lokomotivy je 65 km/h. Vozidlo vzniklo remotorizací řady 704.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon328 kW
Počet náprav2
Hmotnost36 t
Rychlost65 km/h
ProvedeníRemotorizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko 

LOKOMOTIVA ŘADY 740.3

Hnací drážní vozidlo řady 740.3 je určeno pro lehkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 16 (alternativně až 18) tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je B´o B´o, maximální rychlost lokomotivy je 60 km/h v posunovacím režimu a 80 km/h v traťovém režimu. Vozidlo vzniklo remotorizací řady 740.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon403 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost80 km/h
ProvedeníRemotorizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko 

LOKOMOTIVA ŘADY 797.8

Hnací drážní vozidlo řady 797.8 je určeno pro lehkou posunovací službu na drahách celostátních, regionálních, vlečkách a speciálních o rozchodu 1 435 mm. Dvounápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 12,5 tuny na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je B, maximální rychlost lokomotivy je 40 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řad 700, 701, 702 (případně odvozených typů), nebo může být vyrobeno nově včetně hlavního rámu.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon250 kW
Počet náprav2
Hmotnost25 t
Rychlost40 km/h
ProvedeníNová Modernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Bosna a Hercegovina Polsko Maďarsko 

LOKOMOTIVA ŘADY SM42

Hnací drážní vozidlo řady SM42 je určeno pro lehkou a středně těžkou posunovací službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k přednímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je B'o B'o a maximální rychlost lokomotivy je 90 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady SM42.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon806 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost90 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaPolsko