Středně těžký posun

Lokomotivy pro středně těžký posun jsou vhodné zejména pro posun v seřaďovacích stanicích, vlečkách s pravidelným obratem vozů, nebo mohou být také používány na přetahy vozů mezi vlečkou a přípojnou stanicí. Disponují optimálním výkonem spalovacího motoru pro tento typ služby, vynikají výbornými rozhledovými poměry, ekologickými a ekonomickými přínosy.

*effiliner

Lokomotiva EffiLiner je určena pro těžkou posunovací a středně těžkou traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách. Čtyřnápravová motorová lokomotiva disponuje elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon970 kW
Počet náprav4
Hmotnost92 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Rakousko Německo Polsko Maďarsko 

*heavyshunter

Lokomotiva HeavyShunter je určena pro těžkou posunovací a lehkou traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách. Čtyřnápravová motorová lokomotiva disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon709 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost80 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko 

Lokomotiva řady 741.7

Hnací drážní vozidlo řady 741.7 je určeno pro středně těžkou, těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Uspořádání dvojkolí je B´o B´o a maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 740, 741, 742 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1000 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko