Lokomotivy pro traťovou službu

Lokomotivy pro traťovou službu disponují vysokým výkonem spalovacího motoru, vysokou maximální rychlostí a zařízením, které umožňuje jejich nasazení na traťové výkony na drahách celostátních i regionálních. Je možno je provozovat jak samostatně, případně mohou být spojeny ve vícenásobném řízení. Samozřejmostí je také schválení pro provoz na kolejích v zahraničí.

*effiliner

Lokomotiva EffiLiner je určena pro těžkou posunovací a středně těžkou traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách. Čtyřnápravová motorová lokomotiva disponuje elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon970 kW
Počet náprav4
Hmotnost92 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Rakousko Německo Polsko Maďarsko 

*heavyliner

Lokomotiva HeavyLiner je určena pro těžkou traťovou službu na drahách celostátních a regionálních. Motorová podvozková lokomotiva disponuje elektrickým střídavým (AC/AC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako skříňová s dvojicí kabin strojvedoucího.

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon2100 kW
Počet náprav4
Hmotnost120 t
Rychlost120 km/h
ProvedeníNová
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Uktajina Litva Lotyšsko Bělorusko Rusko 

Lokomotiva řady 741.7

Hnací drážní vozidlo řady 741.7 je určeno pro středně těžkou, těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Uspořádání dvojkolí je B´o B´o a maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 740, 741, 742 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1000 kW
Počet náprav4
Hmotnost72 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko 

Lokomotiva řady 753.6

Hnací drážní vozidlo řady 753.6 je určeno pro osobní i nákladní traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Čtyřnápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 18,75 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako skříňová s dvojicí kabin strojvedoucího. Uspořádání dvojkolí je B´o B´o a maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 749 až 754 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1550 kW
Počet náprav4
Hmotnost75 t
Rychlost100 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko 

Lokomotiva řady 774.7

Hnací drážní vozidlo řady 774.7 je určeno pro těžkou posunovací a traťovou službu na drahách celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1 435 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 20 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je C´o C´o. Maximální rychlost lokomotivy je 90 km/h. Vozidlo vzniklo komplexní modernizací řady 770, 771, ČME3 (případně odvozených typů).

Rozchod1 435 mm
Maximální výkon1550 kW
Počet náprav6
Hmotnost120 t
Rychlost90 km/h
ProvedeníModernizovaná
InteroperabilitaČeská republika Slovensko Polsko Maďarsko Uktajina Litva Lotyšsko Bělorusko