C30-MC30-M

Lokomotiva řady C30-M je určena pro těžkou posunovací a traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 23 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotiva je konstruována jako kapotová, s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže k zadnímu čelníku hlavního rámu. Uspořádání dvojkolí je C‘o C‘o. Maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Lokomotiva vznikla komplexní modernizací původní lokomotivy řady C30 (případně odvozených typů).

Rozchod 1520 mm
Vyhovuje normám EN
Počet hnacích náprav 6
Uspořádání pojezdu C'o C'o
Nejvyšší provozní rychlost 100 km/h
Min. poloměr oblouku 80 m
Přenos výkonu AC/DC
Spalovací motor CAT 3512C
EU Stage IIIA
Jmenovitý výkon 1550 kW
Maximální tažná síla 436 kN
Jmenovitá hmotnost 138 t
Hmotnost na nápravu 23 t
Výkon kompresoru 252 m3/h
Objem palivové nádrže 11 000 l
Klimatická třída -40 až +40 ºC

Přínosy a výhody:

  • spolehlivost
  • výrazná úspora nákladů na provoz a údržbu
  • prodloužení životnosti lokomotivy
  • ekologický provoz – emisní limity EU Stage IIIA
  • moderní koncepce
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry

Výbava

  • vícenásobné řízení
  • prostorné a bezpečné plošiny pro posunovače
  • elektrodynamická brzda (EDB)
  • sušička vzduchu
  • skluzová ochrana (při trakci)
  • možnost dosazení radiového dálkového ovládání
  • možnost dosazení protismykového zařízení

Hlavní rám je uložen na dvou třínápravových podvozcích, mezi kterými je umístěna palivová nádrž. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě. Skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C a trakčního a pomocného alternátoru Siemens. Pomocný alternátor slouží k napájení elektricky hnaných pomocných pohonů (kompresor s chladičem, ventilátory chlazení trakčních motoru, atd.). Tyto stroje jsou spojeny v jeden celek a prostřednictvím společného mezirámu uloženy na hlavním rámu lokomotivy. Přenos výkonu od spalovacího motoru na hnací dvojkolí je elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC) a tvoří ho trakční alternátor, usměrňovač a šest původních trakčních motorů. Trakční motor je individuální pro každé dvojkolí, na němž je uložen pomocí ložisek. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě jsou umístěny elektrické rozváděče a dva bloky elektrodynamické brzdy (EDB). Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém. Na lokomotivu jsou dosazeny tři systémy vzduchotlakých brzd DAKO, mechanická zajišťovací (ruční) brzda a elektrodynamická brzda.

Máte zájem:

Nejsou vyplněny všechny povinné položky. Povinné položky jsou označeny hvězdičkou *