CZ LOKO na InnoTransu podepsalo smlouvy na další EffiShuntery. Dodá je dalším dopravcům v Itálii a Maďarsku.

04.10.2018

Jako mimořádně úspěšný hodnotí český výrobce kolejových vozidel společnost CZ LOKO uplynulý ročník prestižního veletrhu InnoTrans, který se konal od 19. do 21. září v Berlíně. Společnost na něm uzavřela nové smlouvy na dodávky lokomotiv a zároveň zde pokřtila v pořadí 1000. vyrobenou lokomotivu ve své novodobé historii.

CZ LOKO uzavřelo během veletrhu kontrakt s italský dopravcem Rail Traction Company (RTC), který doplní svůj vozový park o dvě lokomotivy EffiShunter 1000 s opcí na další dvě. Typově se jedná o stejné lokomotivy, které zakoupila italská společnost Mercitalia Shunting & Terminal. Jejich moderní koncepce podle nejnovějších norem TSI snižuje spotřebu, náklady na provoz a údržbu, emise i hluk. Dodání lokomotiv bude probíhat ve druhé polovině roku 2019.

Firma RTC, specializující se na nákladní přepravu, především přes Brennerský průsmyk, je nasadí na traťovou i posunovací službu. „Půjde o opravdu náročné podmínky a těší nás, že volba padla právě na naše lokomotivy,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO. Nejde přitom o první lokomotivy CZ LOKO u tohoto dopravce. Ten již provozuje dříve dodané stroje řady D.753.

„Základem úspěšného exportu je konkurenceschopný výrobek, doplněný službami, za zajímavou cenu. A oboje máme. To z nás dělá stále silnějšího hráče na trhu posunovacích lokomotiv. To bylo patrné i na InnoTransu, kde jsme o lokomotivu typu EffiShunter 1000 zaznamenali ze strany stávajících i potencionálních zákazníků mimořádně velký zájem,“ dodal Jaroslav Plhák.

„Vlajková loď“ lokomotiva EffiShunter 1000 byla hlavní hvězdou venkovní expozice CZ LOKO. Konkrétně to byl stroj 744.105 italské společnosti MERCITALIA Shunting & Terminali. Tento stroj nebyl vybrán náhodou. Jednalo se totiž o tisící vyrobené vozidlo v novodobé historii společnosti. Ta se začala psát v roce 2004 vstupem strategického partnera společnosti Zeppelin, dovozce motorů CAT. Slavnostního křtu této moderní posunovací lokomotivy se ujala, v Itálii asi nejpopulárnější Češka, topmodelka a česká vicemiss z roku 1998 Alena Šeredová.

Další dieselelektrický EffiShunter 1600 si v době konání veletrhu u CZ LOKO objednal maďarský dopravce Magyar Vasúti Áruszállító (MVÁ), operující prakticky po celé Evropě, kde dopravuje zboží do mezinárodích námořních přístavů a významných kontejnerových terminálů. Po holdingu CER Hungary jde o dalšího zajímavého klienta z Maďarska.

CZ LOKO na InnoTransu podepsalo smlouvy na další EffiShuntery.

Harald Schmittner (výkonný ředitel Rail Traction Company) a Ing. Josef Bárta (předseda představenstva CZ LOKO) při podpisu smlouvy na dodávku lokomotiv EffiShunter 1000

CZ LOKO na InnoTransu podepsalo smlouvy na další EffiShuntery.

Josef Gulyás (generální ředitel CZ LOKO) během slavnostního křtu 1000. lokomotivy v novodobé historii CZ LOKO

CZ LOKO na InnoTransu podepsalo smlouvy na další EffiShuntery.

Slavnostní křest 1000. lokomotivy v novodobé historii CZ LOKO

CZ LOKO na InnoTransu podepsalo smlouvy na další EffiShuntery.

Kmotrou se stala v Itálii asi nejpopulárnější Češka, topmodelka a česká vicemiss z roku 1998 Alena Šeredová

Zpět
×