Akciová společnost CZ LOKO podepsala s estonským národním dopravcem Operail (dříve EVR Cargo) smlouvu na dodávku paketů pro komplexní modernizaci dalších čtyř lokomotiv C30 na řadu C30-M. K podpisu smlouvy došlo v první polovině ledna a znamená rozšíření počtu zmodernizovaných lokomotiv této řady ze tří na sedm.
„Pokračování modernizací lokomotiv C30-M potvrzuje oblíbenost modernizačních projektů CZ LOKO také v baltském regionu a to především z pohledu spolehlivosti a ekonomiky. V Pobaltí nám již jezdí 123 lokomotiv z naší produkce,“ dodal ke kontraktu Jan Kutálek, ředitel prodeje CZ LOKO.
Firma se na modernizaci podílí dodávkou nových paketů, tedy všech konstrukčních celků, které se nachází nad úrovní hlavního rámu lokomotivy. Do Estonska budou takto dodávány například bloky spalovacích motorů s alternátory, kabin, kapot, chlazení, brzdových systémů nebo bloky řízení. Zjednodušeně řečeno se jedná o stavebnicovou konstrukci, kterou se dá modernizovat téměř každá lokomotiva.
První lokomotiva C30-M vznikla po modernizaci v loňském roce a po náročném zkušebním provozu získala veškeré homologace, nezbytné k jejímu nasazení do pravidelného provozu.
Jde o šestinápravové dieselelektrické vozidlo, které vzniklo komplexní modernizací původní americké lokomotivy C30 od General Electric. Je určeno pro těžkou posunovací nebo traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Pohon zajišťuje motor CAT 3512C o výkonu 1 550 kW se střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC). Konstrukce je proti původnímu typu kapotová, s věžovou kabinou, což výrazně zlepšilo rozhledové poměry strojvůdce.
Zpět