SŽDC převzala první sériová vozidla MUV 75 od CZ LOKO

07.06.2018

Správa železniční dopravní cesty převzala od českého výrobce lokomotiv a speciálních vozidel CZ LOKO první sériová vozidla MUV 75. Jedná se o speciální drážní vozidla, která jsou určena k údržbě tratí a proti předchozím modernizovaným vozidlům řady MUV 74.2 jde o zcela novou konstrukci. SŽDC si u CZ LOKO objednalo celkem 50 těchto strojů. Montáž vozidel probíhá v jihlavském závodě tempem 4 – 5 strojů měsíčně. Dle smlouvy má být poslední vozidlo předáno na přelomu roku 2019/2020. CZ LOKO však avizuje více než půlroční zrychlení dodávky.

Vozidlo MUV 75 s hydrostatickým přenosem výkonu bylo kompletně vyvinuto v CZ LOKO a vyhovuje nejnovějším standardům a normám TSI. Pro firmu představuje univerzální platformu speciálního vozidla pro příštích minimálně 10 let. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídícími stanovišti, která pojme až 7 členů osádky. Plošina s nosností 5 tun je osazena jeřábem Palfinger, který je SŽDC dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením.

Funkční design přední části výrazně přispívá k lepší aerodynamice a maximální rychlost 75 km/h zaručuje vozidlu větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu. V kombinaci s multifunkčností osazení vozidla různými nástavbami pro jednotlivá roční období se skutečná potřeba těchto vozidel oproti jednoúčelovým a zastaralým MUV 69 výrazně snižuje, což se pozitivně projeví především v ekonomice provozování těchto vozidel,“ upřesnil Ing. Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.

Motor CAT C4.4 o výkonu 130 kW je spolu s hydrogenerátorem umístěn v kapotáži za kabinou a vozidlo je připraveno pro montáž ETCS. Konstrukce je uzpůsobena také pro využití na speciálních drahách, jako jsou například linky metra. Díky konstrukční unifikaci MUV 75 s předchozí sérií MUV 74 nemusí SŽDC rozšiřovat sortiment náhradních dílů. K volitelné nástavbě patří například sněhová fréza, cisternová nástavba, pojízdná dílna nebo štěrkový pluh. Platformu je možno využít i pro konstrukci měřící drezíny pro diagnostiku geometrických parametrů koleje.

Výroba speciálních drážních vozidel má v CZ LOKO poměrně dlouhou historii, která se začala psát v roce 2000 u vozidla MV 20, což byla modernizace MUV 69 pro společnost Sokolovská Uhelná. Postupně následovala vozidla MUV 71 s mechanickým přenosem výkonu, MUV 73 s elektrickým přenosem výkonu a v roce 2011 MUV 74 s hydrostatickým přenosem výkonu. Mezi další speciální vozidla, která CZ LOKO vyvinula a vyrábí, patří například jednotka DJ NDT pro detekci defektoskopických vad kolejnic, motorový měřící vůz MV ETCS pro diagnostiku systému ETCS a další speciální měřicí, servisní a konferenční vozy.

SŽDC převzala první sériová vozidla MUV 75 od CZ LOKO

Vozidlo MUV 75 se série pro SŽDC

SŽDC převzala první sériová vozidla MUV 75 od CZ LOKO

Sériová výroba MUV 75 v Jihlavském závodě CZ LOKO

Zpět
×