CZ LOKO vybudovalo v České Třebové novou podvozkárnu

25.10.2017
CZ LOKO vybudovalo v České Třebové novou podvozkárnu

Na zhruba na 32 milionů korun vyšla akciovou společnost CZ LOKO přestavba staré výrobní haly v České Třebové. Díky tomu v ní na ploše 1200 metrů čtverečných vznikl zcela nový provoz na výrobu a opravy podvozků lokomotiv, osobních vozů a speciálních drážních vozidel.

„Jde o nejvýznamnější investici letošního roku. Významně posouvá naše technologické a výrobní možnosti, ale také hygienické a bezpečnostní podmínky práce našich zaměstnanců. To pokládám za stejně důležité jako zvýšení výrobních kapacit a rozšíření portfolia o výrobu vlastních podvozků motorových lokomotiv a opravy podvozků osobních vozů,“ říká Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO. Nyní má CZ LOKO k dispozici čtyři podvozková stání a to včetně nové výkonové zkušebny podvozků, dimenzované až na třínápravové podvozky.

Produkce a opravy podvozků představují jednu ze zásadních fází výroby. Kvalitní podvozky jsou důležité pro celkové chování vozidel na kolejích. Jsou zcela zásadní pro klidný chod vozidla, komfort jízdy nebo třeba průjezd obloukem při nízkém opotřebení dvojkolí. Pro nové lokomotivy z produktové řady EffiShunter a EffiLiner CZ LOKO vyvinulo podvozky vlastní konstrukce.

„Primární cíl je jednoznačně výrazné zvýšené efektivity, což s sebou přináší zkvalitnění a zrychlení výroby, zvýšení kapacity pracoviště s možností tvořit výměnný systém na tento strategický celek, možnost dále rozšířit sortiment o opravy podvozků osobních vozů, což je dalším pokračováním diverzifikace výroby, která začala v loňském roce,“ dodává Josef Gulyás.

Podvozkárna je vybavena novými technologiemi, např. odvětrávanými montážními kanály, kolejištěm s rozchody 1435 a 1520 (1524) mm, indukčním ohřevem vahadel na stanovenou teplotu, podvozkovým lisem, novými mostovými jeřáby a jeřábovými dráhami se zvýšenou nosností. Byla také vybudována nová automaticky řízená výkonová zkušebna dokončených podvozků, která umožňuje provádět předepsané typy záběhů a zkoušek. K vybavení patří diagnostická jednotka s řadou čidel sledujících teploty, rychlosti či vibrace, a také samozřejmě kamerový systém. Vysoké bezpečnostní standardy jsou samozřejmostí.

Zpět