Maďarský dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého lokomotivního parku další lokomotivy od českého výrobce lokomotiv a speciálních drážních vozidel CZ LOKO. A to dvousystémovou elektrickou lokomotivu typu EffiLiner 3000 pro CER Slovakia a diesel-elektrickou lokomotivu EffiLiner 1600 pro CER Hungary. Předpokládaný termín dodávek je v prvním čtvrtletí roku 2018 a lokomotivy dopravce využije na vozbu nákladních vlaků na území Maďarska, Slovenska a České republiky. Ke slavnostnímu podpisu smlouvy o prodeji EffiLineru 3000 došlo již v říjnu na zámku v Liblicích, v případě EffiLineru 1600 to pak bylo počátkem prosince v Budapešti. V tuto chvíli finišují jednání o dodávce dalšího EffiLinera 1600, tentokrát pro CER Slovakia.
„Je to pro nás další velký úspěch, který navazuje na předchozí dodávku lokomotivy EffiShunter 1600 z června tohoto roku pro CER. Pokračování spolupráce potvrzuje, že naše lokomotivy obstojí v náročném traťovém provozu a evropské konkurenci,“ uvedl předseda představenstva Josef Bárta v Budapešti.
Dvousystémová elektrická čtyřnápravová lokomotiva EffiLiner 3000 o výkonu 2 910 kW a max. rychlosti 120 km/h představuje komplexní modernizaci vyřazených belgických lokomotiv Class12, na níž se pod vedením CZ LOKO podílelo více než 10 firem českého a slovenského železničního průmyslu. Celý projekt začal v roce 2013, kdy CZ LOKO dovezlo do Česka 12 těchto vysloužilých elektrických vozidel od belgického státního dopravce SNCB a začalo s jejich komplexní modernizací. CER Hungary se stane prvním zahraničním uživatelem této elektrické lokomotivy od CZ LOKO.
Diesel-elektrická čtyřnápravová lokomotiva EffiLiner 1600 o výkonu 1 550 kW a max. rychlosti 100 km/h nabízí vysokou spolehlivost a nízké náklady na provoz a údržbu. V České republice již tyto lokomotivy provozují společnosti SD – Kolejová doprava a UNIPETROL DOPRAVA. Před dokončením je další lokomotiva, tentokrát pro slovenskou společnost PSŽ.
„Nejnovější dodávky pro skupinu CER jednoznačně dokazují správnost rozhodnutí zaměřit se také na maďarský trh. Vidíme v něm obrovský potenciál a naše obchodní aktivity na něm chceme i nadále rozvíjet. O elektrický EffiLiner 3000 projevuje zájem celá řada dopravců a dodávka pro CER Cargo Holding to jen potvrzuje,“ přibližuje další obchodní plány Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.
CER Cargo Holding očekává, že tržby za letošní rok dosáhnou výše 6,3 miliardy HUF. Dceřiná společnost, CER Hungary, je v Maďarsku čtvrtým největším železničním dopravcem. Objem přepravy činil v roce 2016 2,5 milionů tun. Stále více cílí na přepravu nebezpečného nákladu jako je například plyn nebo bioetanol. Firma nyní zaměstnává sedmdesát lidí a počet zaměstnanců se v posledních třech letech téměř ztrojnásobil.
CER Holding TZ Bizon a Belgičanka
Předseda představenstva CZ LOKO Josef Bárta a člen představenstva CER Slovakia Ján Kišš po podpisu smlouvy o prodeji lokomotivy EffiLiner 3000 na zámku v Liblicích.
CER Holding TZ Bizon a Belgičanka
Předseda představenstva CZ LOKO Josef Bárta a výkonný ředitel CER Hungary Tamás Heinczinger po podpisu smlouvy o prodeji lokomotivy EffiLiner 1600 v Budapešti