Než se v deset hodin otevřely brány jihlavské provozovny CZ LOKO, která ji v sobotu 1. června poprvé představila veřejnosti, už před nimi postávalo na sedm set lidí. Rodiny s dětmi, senioři, fanoušci železnice. Na konci dne jich bylo na tři tisíce.
Zobrazit víceZázemí největšího českého výrobce lokomotiv může veřejnost poznat při Dnu s CZ LOKO v Jihlavě, který se uskuteční v sobotu 1. června. Firma, patřící mezi evropské lídry trhu posunovacích lokomotiv, si letos připomíná třicet let působení na Vysočině, v níž zaměstnává 280 lidí.
Zobrazit víceČeské dráhy mají již zpět všech 14 lokomotiv řady 742, které daly ke kompletní modernizaci do společnosti CZ LOKO. Stalo se tak prakticky o rok dříve, neboť kontrakt za více než 684 milionů Kč předpokládal dokončení posledního vozidla až v listopadu 2024.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO hodlá v Itálii dále investovat, aby upevnila rozvoj své dceřiné společnosti CZ LOKO ITALIA, která se během několika let stala významným hráčem na italském železničním trhu. Úspěch a růst společnosti CZ LOKO ITALIA dosáhl rozměrů, které vyžadují úpravu řízení, zejména rozdělení a posílení funkcí, které v počáteční fázi zůstaly jednotné.
Zobrazit víceNejvýznamnější evropský dopravce DB Cargo převzal tento týden EffiShunter 1000 z produkce českého výrobce CZ LOKO. Jde o první ze čtyř objednaných lokomotiv, určených pro provoz v Itálii. Zde zajistí obsluhu důležitých logistických terminálů, stejně jako svoz jednotlivých vozových zásilek z neelektrifikovaných tratí. V provozu nahradí konkurenční stroje Vossloh G1000, které si musel dopravce najímat.
Zobrazit víceMimořádný moment se 15. června odehrál v Alessandrii, kde zástupci stavební společnosti UNIFERR převzali lokomotivu 741.761. Ta se tak stala jubilejní stou, kterou CZ LOKO dodalo na italské koleje.
Zobrazit víceTéměř sto milionů korun investovala společnost CZ LOKO v českotřebovském závodě do stavby nového moderního provozu kolovky, specializovaného na opravy a výrobu železničních dvojkolí.
Zobrazit víceDalší společností, která si vybrala lokomotivy EffiShunter 1000 české firmy CZ LOKO se stal jeden z evropských lídrů nákladní železniční dopravy DB Cargo Italia. Ta si objednala čtyři nové dieselelektrické lokomotivy v Itálii klasifikováné jako D744. První dva kusy budou dodány v průběhu léta a další dva do konce roku.
Zobrazit víceUzavřením smlouvy s maďarskou společností BorsodChem, která od CZ LOKO nyní převzala čtyřnápravovou posunovací lokomotivu EffiShunter 1000, se počet vyrobených kusů této řady dostal na hranici druhé padesátky. Zároveň se jedná o první vozidlo tohoto typu, které jezdí v Maďarsku.
Zobrazit víceSlovenské Železiarne Podbrezová, vyrábějící ocel a bezešvé ocelové trubky, převzaly první ze tří lokomotiv EffiShunter 600 od společnosti CZ LOKO. Zbývající budou v rychlém sledu následovat. Kompletní dokončení zakázky je plánováno na přelom března a dubna. Lokomotivy budou jezdit na podnikové vlečce při obsluze náročných ocelářských provozů.
Zobrazit víceSpolečnost Prvá Slovenská železničná (PSŽ) svůj dopravní park rozšíří o dvě lokomotivy EffiShunter 1000. Kupní smlouvu v jihlavském závodě CZ LOKO, kde se vyrábějí, podepsali zástupci obou firem. Obě budou dodány na počátku roku 2025.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO dodala poslední dvě lokomotivy EffiShunter 300 polskému státnímu dopravci PKP Intercity. Završil se tak kontrakt z roku 2020 na desetikusovou sérii těchto vozidel.
Zobrazit vícePrvních šest lokomotiv EffiShunter 300 z desetikusové série dnes převzal státní dopravce PKP Intercity. Zbylé čtyři společnost CZ LOKO dodá do konce prvního čtvrtletí příštího roku.
Zobrazit víceHistorický okamžik zažili dnes krátce po půlnoci v jihlavské provozovně CZ LOKO, když odsud do Švédska vypravili první z pěti lokomotiv EffiShunter 1000, objednaných firmou Trainpoint Norway. S jejím uvedením do provozu se počítá v prvních měsících 2023.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO patří mezi nejvýznamnějším výrobce motorových lokomotiv v Evropě. Kromě toho se zaměřuje na vývoj a výrobu speciálních hnacích vozidel určených pro údržbu a diagnostiku železničních sítě. Stěžejní produkt v tomto segmentu tvoří motorový univerzální vozík MUV75.
Zobrazit víceStavební společnost Hrochostroj ze skupiny enteria se stala druhou českou firmou, působící v železničním stavitelství, která se rozhodla pro vlastní lokomotivu EffiShunter 1000. Podle podepsané smlouvy s výrobcem CZ LOKO s ní v polovině roku 2024 doplní flotilu svých stavebních strojů na obnovu a údržbu tratí.
Již po dvaadvacáté se v červnu uskutečnil tradiční amatérský závod studentů, pedagogů a absolventů oboru Dopravní prostředky, zaměření Kolejová vozidla pořádaný Dislokovaným pracovištěm Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice v České Třebové.
Zobrazit víceNové školící centrum pro 30 osob a ubytování pro 25 zaměstnanců nabízí zrekonstruovaná budova, kterou společnost CZ LOKO otevřela 18. května 2022 v historickém centru České Třebové.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO vyhrála soutěž na modernizaci dalších motorových lokomotiv řady 742 pro největšího tuzemského nákladního dopravce ČD Cargo. Kontrakt počítá s dodávkou 25 lokomotiv a opcí na dalších pět kusů.
Zobrazit víceStavební společnost Subterra se stala prvním českým soukromým provozovatelem lokomotivy EffiShunter 1000 (označení 744.150) vybavené zabezpečovacím systémem ETCS. Její zástupci ji převzali 29. dubna v Jihlavě.
Všech 14 lokomotiv řady 742, které mají České dráhy ve své flotile, projde kompletní modernizací ve společnosti CZ LOKO. Ta se stala vítězem loni vyhlášeného výběrového řízení. Smlouvu na kontrakt za více než 684 milionů Kč podepsali představitelé obou firem. První vozidlo národní dopravce převezme do konce února 2023, poslední pak do konce roku 2024.
Zobrazit vícePodpisem speciální hodnotové tabule byly v českotřebovském závodě slavnostně zveřejněny nejdůležitější hodnoty společnosti CZ LOKO – Odpovědnost, Kvalita, Týmovost, Slušnost a Inovace.
Zobrazit víceČeský nákladní dopravce Rail Cargo Carrier – Czech Republic, patřící do rakouské skupiny ÖBB, se stal prvním soukromým provozovatelem lokomotivy EffiShunter 1000M v České republice. Dodávka lokomotivy provozovateli probíhá za spolupráce se společností Unicredit Leasing Česká republika, která je majitelem lokomotivy a lokomotivu dlouhodobě společnosti RCC CZ pronajímá. Součástí dodávky lokomotivy je i nová aplikace MyLOKO pro správu a údržbu lokomotivního fleetu. K předání došlo na přelomu listopadu a prosince v jihlavské provozovně CZ LOKO.
Turecké ocelárny Erdemir z města Eregli si objednaly u české společnosti CZ LOKO čtyři posunovací lokomotivy EffiShunter 600 se silnějším spalovacím motorem CAT C27 o výkonu 709kW. Kontrakt za zhruba 170 milionů korun předpokládá dodání celé série v prvním čtvrtletí 2023. Ocelárny přitom mají opci na další dva kusy za stejných podmínek. Může tedy jít celkem až o šest lokomotiv. Ty v náročném průmyslovém provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO je držitelem certifikátu ECM (Entity in Charge of Maintenance) a stává se tak tzv. „subjektem odpovědným za údržbu kolejových vozidel“, odpovídá tedy za řádnou a včasně provedenou údržbu jednotlivých vozidel ve sféře jejich působnosti.
Zobrazit víceČeský výrobce lokomotiv CZ LOKO zahájil vývoj lokomotivy na vodíkový pohon pracovně označený jako HydrogenShunter 1000. Zatím je projekt ve fázi studie proveditelnosti, až ta ukáže, zda se bude stavět prototyp. Uvedl to Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO na technickém semináři Žesnad 22. 11. 2021 v Olomouci, kterého se účastnili přední zástupci železničního průmyslu a dopravců. Lokomotiva s maximálním výkonem až 800 kW by měla k dobíjení trakčních baterií využívat vodíkové články.
Zobrazit víceJménem společnosti CZ LOKO Vás všechny srdečně zveme na Výstavu železničních technologií, výrobků a systémů EXPO FERROVIARIA, která se bude konat 28.9. - 30.9.2021 v Miláně, Itálii.
Zobrazit víceNovým vedoucím oddělení marketingu výrobce lokomotiv CZ LOKO se stal Michal Schaffer (39). V rámci organizačních změn od srpna zodpovídá vedle standardních marketingových a PR aktivit také za lokomotivní půjčovnu EASYRENT, akvizice nových trhů a business development. Součástí jeho oddělení je proto také nově vzniklý Zákaznický servis, za jehož činnost odpovídá Daniel Pallavicini.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO intenzivně pracuje na získání certifikátu ECM (Entity in Charge of Maintenance). Společnosti, které získají tento certifikát jsou oprávněny stát se tzv. „subjektem odpovědným za údržbu kolejových vozidel“ což v praxi znamená, že odpovídají za řádnou a včasně provedenou údržbu jednotlivých vozidel ve sféře jejich působnosti.
Zobrazit víceTradiční amatérský závod studentů, pedagogů a absolventů oboru Dopravní prostředky, zaměření Kolejová vozidla vstoupil letos do své třetí dekády. V pátek 11. 6. 2021 se totiž uskutečnil již 21. ročník této akce pořádaného Dislokovaným pracovištěm Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice v České Třebové. V prostředí českotřebovské vrchoviny změřilo své síly na bicyklech rozličného provedení a stáří celkem 9 účastníků různých věkových kategorií.
Zobrazit víceCZ LOKO Virtual Depo nabízí prohlídku nejnovějších modelů průmyslových lokomotiv ve VR i klasickém 3D režimu přímo ve webovém prohlížeči. Společnost CZ LOKO a.s, český výrobce lokomotiv, bude systém využívat pro obchodní prezentaci a později také pro školení a trénink zaměstnanců. Dalším z cílů Virtual Depo je otevření pomyslné brány výrobního závodu milovníkům železniční techniky a nabídnutí nevšedního zážitku i široké veřejnosti.
Zobrazit vícePo loňské úspěšné premiéře se 27. května uskuteční druhá Technická konference CZ LOKO. Vzhledem k epidemiologickým opatření se uskuteční v online přenosu na webu czloko.cz/online-konference-2021 od 9 hodin. Vystoupí na ní Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic, Tomáš Tóth, předseda představenstva ČD Cargo, Jiří Kolář, ředitel Drážního úřadu a Josef Gulyás, místopředseda představenstva a generální ředitel CZ LOKO.
Zobrazit víceAkciová společnost Subterra se stane prvním českým soukromým provozovatelem lokomotivy typu EffiShunter 1000 z produkce CZ LOKO vybaveným systémem ETCS. Smlouvu na její dodání dnes podepsali představitelé obou firem. Lokomotiva bude využívána především při přepravách stavebního materiálu a traťové mechanizace. Kromě zvýšení efektivity provozu je hlavním důvodem pořízení zbrusu nové lokomotivy především vybavení jednotným evropským zabezpečovačem ETCS, který bude nutností k provozu na hlavních železničních koridorech od roku 2025.
Zobrazit víceCZ LOKO a italská společnost Costruzioni Linee Ferroviarie s.p.a. (CLF), která se specializuje na výstavbu a údržbu tratí, uzavřely rámcovou smlouvu na dodávku celkem 10 lokomotiv řady 741.7. V první fázi budou do konce roku 2021 dodány dvě nové lokomotivy. U zbylých osmi půjde o modernizaci stávajících lokomotiv řady 740, které CLF při stavbě a údržbě tratí používá. Údržbu a servis zajistí CZ LOKO Italia.
Zobrazit víceŠvédsko se stane v pořadí dvacátou zemí, po jejíž železnici budou jezdit lokomotivy českotřebovské společnosti CZ LOKO. Půjde o EffiShunter 1000 v barvách norské firmy Trainpoint Norway. Ta se vedle obchodní činnosti zabývá také pronájmy a údržbou lokomotiv. Lokomotiva má být dle smlouvy uzavřené letos v únoru dokončena ještě v roce 2021, poté budou následovat zkušební testy. Cílem projektu je uvedení lokomotivy do zkušebního provozu v první polovině roku 2022 a do konce roku schvalovací proces dokončit. Následovat by mělo schválení také v Norsku.
Zobrazit víceAdministrativně velmi náročné výběrové řízení na dodávku lokomotiv pro polského státního železničního dopravce PKP Intercity skončilo vítězstvím společnosti CZ LOKO. Ta do Polska na základě už uzavřené kupní smlouvy exportuje deset lokomotiv typu EffiShunter 300. První za rok a půl, kompletní sérii pak do dvou let.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO začne nově pronajímat své lokomotivy díky službě RAILVIS, nový celoevropský rezervační a objednávkový systém volných kapacit železničních vozidel. Provozovatelem systému je společnost Railscanner.
Zobrazit víceKoronavirová pandemie sice přivřela některé hranice a pohyb zboží i osob značně zkomplikovala, ale i přesto společnost CZ LOKO dokáže své lokomotivy k zákazníkům dopravit. „Aktuálně jde o pět lokomotiv. Dva EffiShunetry 1600 do Finska a na Ukrajinu a tři EffiShuntery 1000 do Itálie,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO. Za nejsložitější přitom označuje především uvedení lokomotiv do provozu, včetně zaškolení obsluhy, přímo u zákazníků.
Zobrazit vícePo vzájemné dohodě dnes skončil na pozici člena managementu a ředitele servisu kolejových vozidel CZ LOKO Ing. Pavel Orálek. Děkujeme mu za mnohaletou spolupráci a v dalším působišti mu přejeme mnoho pracovních úspěchů.
Zobrazit víceCZ LOKO zdolalo další historický milník, když brány jeho výrobních závodů opustilo v pořadí již 1111. drážní vozidlo. A to lokomotiva EffiShunter 600 pro společnost ČEPRO. Ke slavnostnímu předání a křtu došlo v Loukově na Kroměřížsku, kde má významný český distributor pohonných hmot jeden ze svých skladů s plně automatizovaným terminálem pro autocisterny. Právě tento areál bude lokomotiva obsluhovat. Jde již o třetí stroj, který si firma od CZ LOKO pořídila. V předchozích případech šlo o EffiShuntery řady 300 a 600.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO, známá především jako významný výrobce diesel-elektrických lokomotiv a speciálních hnacích vozidel, nabízí i řadu doplňkových služeb – od zajištění kompletního servisu vozidla a lokomotivního parku až po jeho financování. Nyní se CZ LOKO rozhodlo vstoupit na pole krátkodobých pronájmů lokomotiv. Služba, poskytována již dříve provozovanou půjčovnou EasyRent, se jmenuje EffiRent. V pilotní fázi pro tento účel k dispozici moderní dvousystémová elektrická lokomotiva typu EffiLiner 3000, řada 365, která je schválená pro nákladní vozbu v České republice, na Slovensku a v Maďarsku.
Zobrazit vícePřes komplikace, které v podnikání způsobuje pandemie onemocnění Covid-19, uzavřela společnost CZ LOKO nový kontrakt s italským dopravcem EVM Rail na dodávku lokomotivy EffiShunter 1000, kterou firma převezme už v říjnu. Součástí smlouvy je i opce na druhé vozidlo.
Zobrazit víceMaďarský nákladní dopravce CER Cargo Holding, člen holdingu L.A.C., rozšířil svou flotilu lokomotiv o český EffiShunter 1000M. První ze dvou objednaných vozidel jeho představitelé převzali včera v jihlavském závodě CZ LOKO. Druhé bude následovat v září.
Zobrazit víceJiž 20 let se každý rok pod fotbalovým stadionem v České Třebové v červnu schází studenti, pedagogové a absolventi Dopravní fakulty Jana Pernera, oboru Dopravní prostředky, zaměření Kolejová vozidla, aby změřili své síly při okružním cyklistickém závodu, který začíná zdoláním kopce „Kohout“, pokračuje sjezdem do obce Přívrat a končí návratem přes Zacharovec zpět k fotbalovému stadionu.
Zobrazit víceVážení obchodní partneři, od 1.5.2020 dojde ke změně na pozici Finančního ředitele společnosti CZ LOKO a.s.
Novou Finanční ředitelkou se stane paní Romana Szitová, která ve funkci nahradí Ing. Michala Holého. Panu Holému bychom tímto chtěli poděkovat za dlouholetou spolupráci s naší firmou a popřát mu do budoucna mnoho pracovních a osobních úspěchů.
Zobrazit víceBudoucnost lokomotiv společnosti CZ LOKO je v kombinaci různých druhů energií, tedy elektřiny, baterií i spalovacích motorů. „Pracujeme na více verzích nových lokomotiv, z nichž některé prototypy by se měly na trhu objevit v letech 2022 až 2023,“ uvedl generální ředitel Josef Gulyás na Technické konferenci o budoucnosti posunovacích lokomotiv v Česku, která se konala 10. března v České Třebové.
Zobrazit víceSrbský státní dopravce Srbija voz, zajišťující v zemi osobní dopravu, svůj vozový park doplní o dvě lokomotivy typu EffiShunter 300. Rozhodlo o tom vítězství českého výrobce CZ LOKO v mezinárodním výběrovém řízení. Podobně jako České dráhy, které jich vlastní dvanáct, je nasadí ve stanicích a depech na posun vozidel a řazení souprav. Dodány budou podle smlouvy v prvním kvartálu 2021.
Zobrazit víceEstonský nákladní dopravce Operail od české společnosti CZ LOKO získá dalších šest paketů pro komplexní modernizaci amerických lokomotiv C30 na řadu C30-M. Zástupci obou firem se na tom dohodli v Tallinu. Během roku jde už o druhý kontrakt. Předchozí byl uzavřen loni v lednu a týkal se dodávky čtyř paketů. Už dříve firma do země dodala tři tyto modernizované lokomotivy. Celkem tak půjde o 13 vozidel.
Zobrazit víceUž ne na Horáckém zimním stadionu, ale v CZ LOKO Aréně budou od ledna hrát hokejisté HC Dukla Jihlava. Nové jméno stadionu, který byl otevřen v prosinci 1955 a od roku 2005 patří do majetku města, propůjčila společnost CZ LOKO, druhý největší evropský výrobce posunovacích lokomotiv. Celkovou koncepci strategického partnerství minimálně do roku 2025 dnes představili zástupci firmy, města a klubu.
Zobrazit víceAkciová společnost CZ LOKO, provozovna Jihlava, se zařadila mezi nemnoho českých firem, které splnily kritéria pro udělení titulu Bezpečný podnik. Ocenění firmě v říjnu udělil Státní úřad inspekce práce.
Zobrazit víceO tucet lokomotiv společnosti ČEPRO, patřící mezi významné hráče na tuzemském trhu s ropnými produkty, se nově postará CZ LOKO, které vyhrálo výběrové řízení na jejich údržbu a servis. Smlouva je uzavřena na čtyři roky.
Zobrazit víceNa více než půl milionů korun vyšla rekonstrukce zámečnické dílny, která byla dnes otevřena na českotřebovské Vyšší odborné škole a Střední škole technické. Určena je žákům 1. ročníků oboru strojní mechanik, elektrikář a mechanik elektrotechnik. Jejím hlavním donátorem je společnost CZ LOKO, která na ní věnovala 300 tisíc korun, sama škola do projektu vložila dalších 215 tisíc korun.
Zobrazit víceEffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal historicky první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Instalovat ho se dosud v Česku žádnému výrobci nepodařilo. Jezdit bude v barvách ČD Cargo, které si už první z pěti objednaných vozidel převzalo 30. září. Zbylé budou následovat ještě do konce roku. Půjde o první lokomotivy vybavené systémem ETCS již přímo z výroby. Doposud se vyráběly lokomotivy pouze s tzv. přípravou. Vybavení systémem ETCS bude během příštích několika let nutnou podmínkou pro provoz všech vlaků na hlavních tratích nejen u nás, ale v celé EU.
Zobrazit víceJeště do konce roku stihne ČD Cargo převzít jednu motorovou lokomotivu typu EffiLiner 1600 z produkce CZ LOKO. Do konce února příštího roku obdrží další tři. Tento termín musí být dodržen z důvodu ukončení platnosti výjimky od Drážního úřadu, umožňující provádění těchto modernizací. ČD Cargo se díky tomu stane posledním provozovatelem tohoto typu.
Zobrazit víceSlovenská společnost Mondi SCP, jeden z největších průmyslových podniků v zemi, vsadil při obnově svých lokomotiv na českou značku CZ LOKO. Právě její EffiShunter 600 dopravce včera slavnostně převzal. Nasadí ho k zajištění provozu mezi vlečkovým areálem Mondi a železniční stanicí Lisková.
Zobrazit vícePo třítýdenní cestě, zahrnující jízdu po železnici, řece i silnicích, dorazily v druhé polovině srpna do Turecka první dvě ze šesti lokomotiv EffiShunter 600. Cesta z výrobního závodu společnosti CZ LOKO v Jihlavě do Iskenderu na pobřeží Středozemního moře proběhla bez výraznějších komplikací. Lokomotivy nejprve dojely po kolejích do bratislavského přístavu, odkud po Dunaji odpluly na palubě lodi do bulharského Ruse. Tam byly přeloženy na silniční podvalník, na němž doputovaly do největších oceláren v zemi Isdemir, kde si je převzali noví vlastníci.
Zobrazit víceVýznamný exportní úspěch si CZ LOKO připsalo počátkem července 2019, když podepsalo smlouvu na dodávku lokomotiv typu EffiShunter 1600 s ocelářskou skupinou ArcelorMittal. Celkem čtyři stroje bude provozovat ukrajinský závod Krivoj Rog. Dodání lokomotiv proběhne ve druhé polovině příštího roku a přímé financování zajistí OPT Leasing Ukrajina.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO předalo včera nákladnímu dopravci ČD Cargo prototyp modernizované lokomotivy řady 742.71x. Jde o první ze série padesáti objednaných strojů. Kromě nákupu lokomotiv je zásadní modernizace starších vozidel další cestou k postupné obměně lokomotivního parku ČD Cargo.
Zobrazit víceV pořadí pátým provozovatelem lokomotiv řady 741.7 v Itálii se stane společnost Oceanogate Italia, která zajišťuje železniční dopravu pro mateřskou skupinu Contship Italia Group. Oceanogate Italia v současné době provozuje dvanáct lokomotiv – devět v traťové službě a tři na posunu. Objednávka čtvrté posunovací lokomotivy souvisí s postupnou modernizací kontejnerového terminálu Melzo RHM. Tento terminál o rozloze větší než 30 hektarů disponuje kapacitou 300 000 TEU za rok. Jeho součástí je také sedm manipulačních kolejí určených pro posun a sestavu vlaků o délce až 750 metrů. Zároveň jde o klíčovou součást tzv. „jižní brány“, sloužící k zásobování pozemních terminálů v Itálii, ale i celé jižní a střední Evropě.
Zobrazit víceHned dvě novinky představí CZ LOKO na letošním veletrhu Czech Raildays. Tahákem expozice se stane dvounápravová lokomotiva HybridShunter 400, která je vůbec první lokomotivou s hybridním pohonem v portfoliu tohoto významného producenta drážních vozidel.
Zobrazit vícePrvní červnový den uspořádala společnost CZ LOKO den otevřených dveří k příležitosti 170. výročí železničních dílen v České Třebové, a tedy i historickým kořenům společnosti CZ LOKO. Akce s názvem Den s CZ LOKO nakonec naplnila odhady pořadatelů, když během šesti hodin prošlo branami společnosti více než 5000 návštěvníků.
Zobrazit víceV sobotu 1. června se ve výrobním závodě CZ LOKO v České Třebové otevřou brány široké veřejnosti. Stane se tak u příležitosti významného jubilea, kdy si zdejší výrobce kolejových vozidel připomene rovných 170 let od založení místních železničních dílen. Největší hvězdou celého dne se stane Leoš Mareš a jeho show, která vypukne v 13:00.
Zobrazit víceVážení obchodní partneři, tímto si Vás dovolujeme informovat o změně v managementu společnosti CZ LOKO, a.s. S účinností k 14. 5. 2019 byl ze své funkce odvolán dosavadní ředitel úseku nákupu a logistiky Petr Zemek. Vedením úseku byl pověřen obchodní ředitel Ing. Jan Kutálek.
Zobrazit více28. 5. 2019 došlo ke změně v představenstvu společnosti CZ LOKO, a.s. Novým členem představenstva se stal Ing. Jan Kutálek, který na této pozici nahradil pana Petra Zemka.
Zobrazit vícePočet provozovatelů lokomotiv typu EffiLiner 1600 od české společnosti CZ LOKO se rozšířil o rakouského nákladního dopravce Rail Cargo Group (RCC), jehož představitelé v České Třebové převzali první ze dvou vozidel s označením 753.613. Hned během května bude následovat druhé s označením 753.614.
Zobrazit víceVážení obchodní partneři, tímto si Vás dovolujeme informovat o následujících personálních změnách, které vstoupily v platnost dne 1. 4. 2019.
Zobrazit vícePo třinácti vyrobených lokomotivách EffiShunter 300 pro tuzemský trh uspělo CZ LOKO s tímto typem také v zahraničí. Konkrétně u srbského správce tratí Infrastruktura železnice Srbije a.d., který v průběhu příštího roku odebere dva tyto stroje. Obě lokomotivy budou nasazovány zejména na výlukách. Uplatnění proto najdou nejen na posunu ale také v čele lehčích pracovních vlaků.
Zobrazit víceČeské dráhy na konci února převzaly poslední z dvanácti objednaných lokomotiv EffiShunter 300. CZ LOKO tak dokončilo významnou zakázku, jejíž plnění probíhalo od září 2017. Nové lokomotivy dostaly u ČD za úkol posun ve stanicích a depech. Pořízeny byly jako náhrada za nepříliš spolehlivou řadu 714. Ve specifickém provozu Českých drah jde především o řazení souprav osobních vlaků a posun vozidel v rámci jejich údržby.
Zobrazit víceCZ LOKO vstupuje na železniční trh Slovinska dodávkou své vlajkové lodě EffiShunter 1000 a tím potvrzuje svoji silnou pozici na evropském železničním trhu. Český exportér uspěl ve výběrovém řízení pro slovinského státního přepravce Slovenske železnice – Tovorni promet, d.o.o. na dodávku čtyř posunovacích lokomotiv pro přístav Koper. EffiShunter 1000 obstál v konkurenci zavedených evropských a amerických výrobců a nejlépe splňuje náročná kritéria zákazníka, spojená také s provozem v přímořském prostředí.
Zobrazit víceAkciová společnost CZ LOKO podepsala s estonským národním dopravcem Operail (dříve EVR Cargo) smlouvu na dodávku paketů pro komplexní modernizaci dalších čtyř lokomotiv C30 na řadu C30-M. K podpisu smlouvy došlo v první polovině ledna a znamená rozšíření počtu zmodernizovaných lokomotiv této řady ze tří na sedm.
Zobrazit víceRozsáhlý vozový park akciové společnosti ČEPRO je bohatší o novou lokomotivu EffiShunter 600 z produkce firmy CZ LOKO. K její slavnostní přejímce došlo včera v areálu Čepra ve Štětí – Hněvicích, kde nahradí lokomotivu ČKD.
Zobrazit víceVýznamný úspěch si na tureckém trhu připsalo CZ LOKO v uplynulých měsících, když uspělo ve výběrovém řízení na dodávku posunovacích lokomotiv pro ocelárnu Isdemir. Na základě podepsané smlouvy bude příští rok vyrobeno šest lokomotiv EffiShunter 600. Ty v provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce, oproti kterým se vyznačují menší spotřebou provozních hmot, nižšími náklady na údržbu a vyšším komfortem pro obsluhující personál. CZ LOKO tak naváže na dodávku motorových lokomotiv 744.704 – L18 a 744.705 – L19, které v loňském roce převzala ocelárna Erdemir, jež stejně jako Isdemir patří do holdingu OYAK.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO a.s. v rámci své nové strategické vize provedla změnu ve vedení dceřiné společnosti CZ LOKO Polska. Dosavadního Předsedu představenstva Mgr. Piotra Pytla vystřídal Mgr. Roman Stříž.
Zobrazit víceJako mimořádně úspěšný hodnotí český výrobce kolejových vozidel společnost CZ LOKO uplynulý ročník prestižního veletrhu InnoTrans, který se konal od 19. do 21. září v Berlíně. Společnost na něm uzavřela nové smlouvy na dodávky lokomotiv a zároveň zde pokřtila v pořadí 1000. vyrobenou lokomotivu ve své novodobé historii.
Zobrazit vícePočátkem týdne zamíříla do Sofie dvě speciální vozidla s označením MUV 74 M-S vyrobená v českotřebovské společnosti CZ LOKO. V bulharském hlavním městě je dopravní firma Metropolitan Sofia nasadí v metru při údržbě tratí.
Zobrazit víceAkciová společnost CZ LOKO dokončila dodávku pěti lokomotiv řady EffiShunter 1000 italské firmě MERCITALIA Shunting & Terminal, patřící do skupiny národního dopravce Gruppo Ferrovie dello Stato Italiane. Ta ještě pod původním názvem Serfer Servizi Ferroviari (Serfer) vyhlásila výběrové řízení na pět posunovacích lokomotiv.
Zobrazit víceS počátkem června 2018 společnost CZ LOKO zoptimalizovalo své lokomotivní portfolio. Lokomotivy řady EffiShunter 500 a 700 nahradila jednotná řada EffiShunter 600. Ke změně dochází z důvodu příchodu nové generace motoru CAT C18 o výkonu 563 kW, který splňuje přísné evropské emisní normy Stage IIIB. Ostatní technické parametry vozidla zůstávají beze změny. Mimo země EU bude možné i nadále zastavovat motory v emisním standardu IIIA.
Zobrazit víceSpráva železniční dopravní cesty převzala od českého výrobce lokomotiv a speciálních vozidel CZ LOKO první sériová vozidla MUV 75. Jedná se o speciální drážní vozidla, která jsou určena k údržbě tratí a proti předchozím modernizovaným vozidlům řady MUV 74.2 jde o zcela novou konstrukci. SŽDC si u CZ LOKO objednalo celkem 50 těchto strojů. Montáž vozidel probíhá v jihlavském závodě tempem 4 – 5 strojů měsíčně. Dle smlouvy má být poslední vozidlo předáno na přelomu roku 2019/2020. CZ LOKO však avizuje více než půlroční zrychlení dodávky.
Zobrazit víceNovým personální ředitelem společnosti CZ LOKO se od 1. června 2018 stal Mgr. Jiří Kutálek. Do CZ LOKO přišel z personální společnosti Grafton, kde vedl pobočku pro Moravskoslezský kraj. Jeho hlavními cíli v nové pozici bude optimalizace náboru, personálního marketingu a hlavně rozvoje a adaptace zaměstnanců. Dalším důležitým úkolem bude nastavení efektivního systému benefitů a odměňování zaměstnanců.
Zobrazit víceAkciová společnost ČEPRO se po třech letech opět rozhodla pro investici do svého vozového parku posunovacích lokomotiv. Koncem loňského roku vypsala tendr na komplexní modernizaci své lokomotivy 740.891. CZ LOKO podalo nabídku na modernizaci vozidla na svou řadu EffiShunter 700 a v březnu 2018 se stalo oficiálně vítězem tohoto tendru. Ve středu 18. 4. 2018 pak v provozovně CZ LOKO v Jihlavě došlo ke slavnostnímu podpisu Smlouvy Za společnost ČEPRO se slavnostního podpisu zúčastnil předseda představenstva Mgr. Jan Duspěva, za CZ LOKO pak místopředseda představenstva a generální ředitel Josef Gulyás a člen představenstva Ing. Jan Bárta.
Zobrazit víceSpolečnost Metro Warszawskie provozující varšavské metro vypsala v listopadu loňského roku tendr, jehož vítězem se stal český výrobce CZ LOKO. Ten varšavskému dopravnímu podniku dodá diesel-elektrickou lokomotivu EffiShunter 300 ze své lokomotivní rodiny EffiShunterů.
Zobrazit víceSpolupráce českého výrobce lokomotiv CZ LOKO a mezinárodní společnosti L.A.C. Holding do jejíž skupiny patří, mimo jiné, maďarský dopravce CER Hungary Central-European Railway Transport a slovensko-český dopravce CER Slovakia nabývá na intenzitě. Svědčí o tom i předání nové modernizované lokomotivy EffiLiner 1600 (753.609-7), ke kterému došlo 28. března ve výrobním závodu CZ LOKO v České Třebové, lokomotivu za účasti managementu L.A.C Holding převzal maďarský „CER“, který bude provozovat danou lokomotivu převážně na území Maďarska a Slovenska.
Zobrazit víceNejvětší česká automobilka obměnila svůj lokomotivní park, když od CZ LOKO převzala dvě nové lokomotivy typu EffiShunter 500. K předání došlo v úterý 13. března 2018 ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi, kde budou obě lokomotivy sloužit k seřazování ucelených vlaků s novými automobily.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO, a.s. předala dne 19.01.2018 další dvě lokomotivy řady 741.7 italské společnosti Dinazzano PO. Předání proběhlo ve městě Regio Emilia v kraji Emilia Romagna, kde budou obě lokomotivy také provozovány v místních terminálech intermodální dopravy.
Zobrazit víceDne 15.12. 2017 schválili akcionáři na jednání valné hromady projekt převodu jmění společnosti Letohradské strojírny, s.r.o., se sídlem Letohrad, Tyršova 158, IČ 60111593, na společnost CZ LOKO, a.s.. Dne 1.1.2018 byla společnost Letohradské strojírny, s.r.o., zrušena bez likvidace převodem jmění na jejího jediného společníka, společnost CZ LOKO, a.s., která jako nástupnická společnost veškeré jmění zanikající společnosti včetně práv a povinností z pracovněprávních vztahů za podmínek uvedených v projektu převodu jmění převzala.
Zobrazit víceMaďarský dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého lokomotivního parku další lokomotivy od českého výrobce lokomotiv a speciálních drážních vozidel CZ LOKO. A to dvousystémovou elektrickou lokomotivu typu EffiLiner 3000 pro CER Slovakia a diesel-elektrickou lokomotivu EffiLiner 1600 pro CER Hungary.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO spustila nový internetový obchod s dárkovými předměty nazvaný CZ LOKO SHOP. Cílem je nabídnout možnost zakoupit si některý z upomínkových předmětů spjatých s hlavní činností firmy, tedy výrobou moderních a vysoce efektivních diesel-elektrických lokomotiv a speciálních drážních vozidel.
Zobrazit víceSpolečnost Fennia Rail Oy převzala ve středu 25. 10. 2017 čtvrtou a pátou lokomotivu řady EffiShunter 1600 od českého výrobce CZ LOKO. Lokomotivy označované v České republice jako řada 774.7 ponesou finské označení Dr 18.
Zobrazit víceUnipetrol, největší česká petrochemická skupina, pokračuje v plánovaných investicích. Její dceřiná společnost Unipetrol Doprava, která se zabývá železniční dopravou a přepravou chemických produktů, rozšířila svůj vozový park o novou diesel-elektrickou lokomotivu EffiLiner 1600 označovanou jako Bizon od firmy CZ LOKO. Nákup této lokomotivy je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava. Dalšího EffiLinera 1600 odebere ještě do konce tohoto roku. Ke slavnostnímu předání došlo 1. listopadu v Záluží u Litvínova.
CZ LOKO se letos premiérově zapojilo do celosvětové charitativní akce Movember, která upozorňuje na riziko mužské rakoviny prostaty a varlat. Podle základního pravidla si účastníci nechají postupně narůst knír a oholí si ho až na konci měsíce. Neméně důležitou součástí je pak i finanční sbírka, jejíž výtěžek bude následně předán Nadačnímu fondu Muži proti rakovině. Název je složeninou z anglických slov Moustache (knír) a November (listopad).
Na zhruba na 32 milionů korun vyšla akciovou společnost CZ LOKO přestavba staré výrobní haly v České Třebové. Díky tomu v ní na ploše 1200 metrů čtverečných vznikl zcela nový provoz na výrobu a opravy podvozků lokomotiv, osobních vozů a speciálních drážních vozidel.
Největší český výrobce hnojiv, lovosická Lovochemie, doplnila svou flotilu posunovacích lokomotiv o řadu 741.7 z produkce společnosti CZ LOKO. Jde o komplexně modernizovaný stroj řady 740 z lokomotivního parku Lovochemie, který na rozdíl od svého předchůdce provozovatelům přináší razantní snížení nákladů na provoz a údržbu, především díky své vysoké provozní spolehlivosti a prodlouženým servisním cyklům.
Národní dopravce České dráhy omladí a zefektivní park posunovacích lokomotiv, které v osobních stanicích zajišťují posun s osobními soupravami a jednotkami. Starší nespolehlivé lokomotivy s mnohem vyšší spotřebou a náklady na údržbu nahradí moderní dieselelektrické posunovací lokomotivy z produkce společnosti CZ LOKO. Lokomotivy, resp. jejich spalovací motory samozřejmě splňují přísné ekologické limity Evropské unie a jsou zařazeny do emisní třídy STAGE IIIB.
Několik organizačních změn, mezi které patří i sloučení dvou obchodních úseků do jednoho, zavede od 1. července 2017 akciová společnost CZ LOKO. Změny oznámil Josef Gulyás, generální ředitel firmy, patřící mezi významné evropské výrobce lokomotiv a speciálních drážních vozidel. „Chceme-li své postavení na trhu posilovat, musíme být ještě efektivnější. K tomu tyto organizační i personální změny směřují,“ vysvětlil.
Zobrazit víceMaďarsko se stalo další členskou zemí Evropské unie, v níž se prosadil český výrobce lokomotiv, společnost CZ LOKO. Prvním zákazníkem se zde stal CER Hungary Central-European Railway Transport, Trading and Service Co. Významný středoevropský nákladní železniční dopravce si pořídil lokomotivu EffiShunter 1600 pro těžkou posunovací službu.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO zvítězila v tendru Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na dodávku 50 nových motorových univerzálních vozíků (MUV), dohromady za zhruba 500 milionů korun. První dodá už na podzim, další pak postupně během následujících dvou let.
Zobrazit vícePrvní elektrická traťová lokomotiva společnosti CZ LOKO má svého zákazníka. Pod obchodním názvem EffiLiner 3000 ji provozuje nákladní železniční dopravce IDS CARGO. K oficiálnímu předání došlo včera v Praze.
Zobrazit víceVítězstvím společnosti CZ LOKO skončil mezinárodní tendr vypsaný italskou firmou Serfer Servizi Ferroviari (SERFER) ze skupiny TRENITALIA na dodávku pěti posunovacích lokomotiv. Ten probíhal od loňského prosince do letošního března a v konkurenci dalších několika zájemců z něho vyšly vítězně její lokomotivy EffiShunter 1000.
Zobrazit víceVíce než 280 zaměstnanců společnosti CZ LOKO se zapojí do dvouletého projektu Vzděláváním k profesnímu růstu, na nějž firma získala dotaci z Evropského sociálního fondu ve výši 3 milionů korun. Ta pokryje 85 procent předpokládaných nákladů. Projekt začne letos na jaře a skončí v roce 2019.
Zobrazit víceV únoru 2017 došlo k předání vozidlové části pro finální akceptaci třívozové speciální měřící jednotky DJ NDT s motorem CAT C27.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO se v rámci plánovaných exportních aktivit zúčastnila 7. ročníku veletrhu EuroAsia Rail, který se konal od 2. do 4. března 2016. Turecký veletrh Eurasia Rail je třetí největší akcí svého druhu na světě, vystavuje zde na 300 vystavovatelů a jeho branami projde na 10.000 návštěvníků. Akce je tradičně doprovázena bohatým programem - konferencemi, semináři a prezentacemi zúčastněných firem.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO tradičně - již po deváté vystavuje na veletrhu TRAKO, který se koná v Gdaňsku od 22. do 25. září 2015. Záštitu nad 11. ročníkem TRAKO převzala paní Maria Wasiak, ministryně infrastruktury a rozvoje. Veletrh TRAKO je největší a nejprestižnější veletrh v Polsku, který se koná každý druhý rok a střídá se s berlínským veletrhem Innotrans.
Zobrazit více25. září 2015 vydal ředitel Drážního úřadu Polské republiky (Urząd Transportu Kolejowego) Krzysztof Dyl schválení typu komplexně modernizované lokomotivy řady 741.7 z produkce CZ LOKO pro provoz na polské železnici. Dokument s číslem Nr PL 51 2015 0013 je výsledkem náročného tříletého procesu schvalování univerzální lokomotivy...
Zobrazit vícePersonální úsek CZ LOKO připravil spolu s Vyšší odbornou školou a Střední školou technickou Česká Třebová soutěž, popularizující technické vzdělávání. Určena je především žákům 6. – 9. tříd základních škol, z nichž vzejde vítěz, ale zapojit se do ní mohou samozřejmě i další čtenáři Orlického Deníku.
Zobrazit víceVe čtvrtek 3. prosince 2015 společnost CZ LOKO, a.s., slavnostně uvedla do provozu laserové řezací centrum v Žamberku. Toto plně automatické pracoviště se podílí na výrobě kabin, kapot, pneubloků, chladičů, nádrží a dalších kovových komponent lokomotiv a speciálních traťových vozidel.
Zobrazit víceSoutěž o hodnotné ceny žáky oslovila, těší se i na exkurzi do firmy CZ LOKO. Zpopularizovat technické vzdělávání – přesně takový cíl měla splnit soutěž, kterou vyhlásil personální úsek CZ LOKO spolu s Vyšší odbornou školou a Střední školou technickou Česká Třebová.
Zobrazit vícePrvní lokomotivu z nové řadu motorových lokomotiv – EffiShunter 500 předali zástupci společnosti CZ LOKO, a.s., do provozu na vlečce Třineckých železáren, a.s.
Zobrazit víceOstrava, 28. ledna 2016 – ArcelorMittal Ostrava, největší výrobní areál v České republice, který má celkem 190 km kolejí, mění svůj lokomotivní park. Od dvaceti lokomotiv CZ LOKO řady 741.7 si huť slibuje vyšší bezpečnost pro obslužný personál, snížení hluku i emisí a zvýšení efektivity provozu. První lokomotivu huť slavnostně převzala 28. ledna za účasti zástupců obou firem.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO se v rámci plánovaných exportních aktivit účastní 6. ročníku veletrhu Eurasia Rail, který se koná od 3. do 5. března 2016 v tureckém Istanbulu.
Zobrazit vícePo mnoha úspěšných projektech v Srbsku a Bosně se akciová společnost CZ LOKO prosadila také v Bulharsku.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO má od 1. 4. 2016 nového generálního ředitele. Stává se jím Josef Gulyás, dosavadní obchodní ředitel pro střední Evropu.
Zobrazit víceProjekt Class 12 úspěšně pokračuje. Vše se započalo 10. 4. 2013 kdy byla do České republiky přepravena první lokomotiva s označením 1203.
Zobrazit víceSpolečnost CZ LOKO se v rámci plánovaných exportních aktivit zúčastnila veletrhu Ferroviaria, který se konal od 5. do 7. dubna 2016 v italském Turíně.
Zobrazit víceModernizace íránské železniční sítě a obnovy tamních kolejových vozidel chce využít akciová společnost CZ LOKO, která se v Teheránu účastní mezinárodního veletrhu dopravy a železničního průmyslu Rail Expo 2016. Ten se koná od 15. do 18. května.
Zobrazit víceDne 20.05.2016 proběhla prezentace lokomotivy 2M62UM-0111 v Lotyšsku, první dvojic lokomotiv celkové série o počtu 14 ks., které jsou určené pro provoz na lotyšských železnicích Latvijas Dzelzceļš.
Zobrazit víceCZ LOKO, a.s., vystavuje na veletrhu Czech Raildays 2016 v Ostravě tři hnací kolejová vozidla. Součástí expozici CZ LOKO jsou posunovací lokomotivy EffiShunter 500 a EffiShunter 1600, a traťová elektrická dvousystémová lokomotiva EffiLiner 3000. Těšíme se na setkání s našimi obchodními partnery a návštěvníky veletrhu.
Zobrazit vícePrvní elektrickou lokomotivu západní provenience, která v Česku prošla komplexní modernizací, díky níž vzniklo špičkové hnací vozidlo EffiLiner 3000, představili dnes na ostravském veletrhu drážní techniky Czech Raildays Josef Gulyás, generální ředitel akciové společnosti CZ LOKO, a Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI).
Zobrazit víceNová česká interoperabilní dieselelektrická lokomotiva EffiShunter 1000, vyvinutá a vyrobená v akciové společnosti CZ LOKO, měla premiéru v Berlíně na prestižním veletrhu dopravních technologií Innotrans 2016, který se koná od 20. do 23. září. Firma si od jejího uvedení na trh hodně slibuje a věří v její komerční úspěch zvláště v zahraničí.
Zobrazit více