Estonský nákladní dopravce Operail od české společnosti CZ LOKO získá dalších šest paketů pro komplexní modernizaci amerických lokomotiv C30 na řadu C30-M. Zástupci obou firem se na tom dohodli v Tallinu. Během roku jde už o druhý kontrakt. Předchozí byl uzavřen loni v lednu a týkal se dodávky čtyř paketů. Už dříve firma do země dodala tři tyto modernizované lokomotivy. Celkem tak půjde o 13 vozidel.
„Jde o ocenění naší dosavadní práce a pozitivních zkušenosti s provozem dodaných lokomotiv, hlavně prototypu C30-M 1564. Ten Operail pronajímá v těžkém průmyslu v Dněpropetrovské oblasti na Ukrajině, kde v průměru najezdí na těžkém posunu 150 kilometrů denně,“ říká Ľubomír Dlábik, vedoucí obchodního týmu. Všechny modernizační pakety budou dodány do 1. čtvrtletí 2021 a vyrobí je jihlavská provozovna CZ LOKO.
Kompletní modernizační pakety, tedy všechny konstrukční celky nad úrovní hlavního rámu, zahrnují například bloky spalovacích motorů s alternátory, kabiny, kapoty, chlazení, brzdové systémy nebo bloky řízení. V dílnách Operailu ve městě Tapa se původní lokomotiva odstrojí, repasuje podvozek, upraví hlavní rám, provede finální montáž a nové vozidlo se oživí. Na vše přitom dohlížejí technici CZ LOKO.
Nová šestinápravová dieselelektrická lokomotiva C30-M je nástupcem původní americké lokomotivy C30 od General Electric. Je určena pro těžkou posunovací nebo traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Pohon zajišťuje motor CAT 3512C o výkonu 1 550 kW. Konstrukce je proti původnímu typu kapotová, s věžovou kabinou, zlepšující rozhledové poměry strojvůdce.
Zatímco Estonsko, spolu s Litvou a Lotyšskem, představují pro CZ LOKO tradiční trh, na který už firma dodala přes 130 lokomotiv, v nedalekém Finsku si svou pozici postupně buduje. Soukromý dopravce Fenniarail Oy si loni v v listopadu objednal již šestý EffiShunter 1600, který získá v roce 2020. Součástí kontraktu je také opce na dalších šest lokomotiv. „O naše EffiShuntery je opravdu zájem. Jsou na vysoké technické úrovni a obstojí i v nejnáročnějších severských podmínkách,“ dodal Ľubomír Dlábik. Lokomotivy zde také běžně zajíždějí i do ruských přechodových stanic.
Zpět