CZ LOKO uspělo na Ukrajině. Ocelárnám ArcelorMittal dodá čtyři lokomotivy EffiShunter 1600.

06.08.2019

Významný exportní úspěch si CZ LOKO připsalo počátkem července 2019, když podepsalo smlouvu na dodávku lokomotiv typu EffiShunter 1600 s ocelářskou skupinou ArcelorMittal. Celkem čtyři stroje bude provozovat ukrajinský závod Krivoj Rog. Dodání lokomotiv proběhne ve druhé polovině příštího roku a přímé financování zajistí OPT Leasing Ukrajina.

„Podpis smlouvy o dodávce lokomotiv EffiShunter 1600 je přímým obchodním úspěchem CZ LOKO. Vzhledem k potřebě modernizace a diverzifikace cítíme na ukrajinském trhu nesmírný potenciál,“ řekl Ľubomír Dlábik, vedoucí obchodního týmu CZ LOKO, který jednání po celou dobu vedl.

V této zemi se tak podařilo navázat na úspěch z roku 2007, kdy byla ukrajinským železnicím dodána lokomotiva ČME3P-1744, modernizovaná ve spolupráci s opravárenským závodem v Poltavě a která byla zároveň vůbec první širokorozchodnou lokomotivou modernizovanou společností CZ LOKO. Nadějná jednání s ukrajinskými železnicemi o provádění sériových modernizací přitom předčasně ukončilo propuknutí válečného konfliktu na rusko-ukrajinských hranicích.

Právě zhoršené rusko-ukrajinské vztahy zároveň znamenaly zastavení dodávek náhradních dílů z Ruska. To se při věku provozovaných lokomotiv odrazilo na jejich technickém stavu nejen u státních drah, ale i u soukromých provozovatelů, mezi které patří ArcelorMittal. Ten v největším postsovětském závodu Krivoj Rog provozuje na 200 lokomotiv. Součástí rozsáhlého průmyslového komplexu, kde bylo v době největší slávy zaměstnáno přes 57 000 lidí, zůstávají vlastní železnorudné doly, umožňující získání této prvotní suroviny nezávisle na kolísání cen u externích dodavatelů.

„Vnitropodniková železniční síť tady hraje strategickou roli nejen v rámci přímého zásobování, ale je také jako součást samotného výrobního procesu. Zachování stabilního provozu je tedy životně důležité pro zachování výroby. Z toho důvodu se společnost ArcelorMittal rozhodla zakoupit lokomotivy EffiShunter 1600,“ dodal Ľubomír Dlábik.

Poté co se dodávkami modernizovaných lokomotiv ČME3M a nových lokomotiv TEM TMH podařilo téměř kompletně obnovit park posunovacích lokomotiv v Litvě a Lotyšsku, a po ochlazení obchodních vztahů mezi Ruskem a zeměmi EU, se společnosti CZ LOKO podařilo najít další odbytiště na rozchodu kolejí 1520 mm.

Zpět
×