Ještě do konce roku stihne ČD Cargo převzít jednu motorovou lokomotivu typu EffiLiner 1600 z produkce CZ LOKO. Do konce února příštího roku obdrží další tři. Tento termín musí být dodržen z důvodu ukončení platnosti výjimky od Drážního úřadu, umožňující provádění těchto modernizací. ČD Cargo se díky tomu stane posledním provozovatelem tohoto typu.
ČD Cargo v současné době patří mezi nejvýznamnější zákazníky CZ LOKO. Souběžně s touto zakázkou probíhá modernizace padesáti starších posunovacích lokomotiv řady 742. Do provozu byla rovněž předána první z pěti zbrusu nových lokomotiv EffiShunter 1000. Čtyři stroje typu EffiLiner 1600 pak doplní třicetikusovou sérii dříve modernizovaných „brejlovců“ řady 753.7.
„Společnosti ČD Cargo si jakožto zákazníka nesmírně ceníme. Zároveň jsme rádi, že můžeme zásadním způsobem přispět k omlazení vozidlového parku tohoto dopravce a to nejen v případě posunovacích lokomotiv řady 742.71, univerzálních EffiShunterů 1000, ale nyní také prostřednictvím čistě traťových lokomotiv EffiLiner 1600,“ říká Roman Hauerland, vedoucí obchodního týmu CZ LOKO.
Modernizace původních „brejlovců“ zahájilo CZ LOKO v roce 2001. Od té doby prošlo různými druhy modernizací na 130 lokomotiv řad 750/753. Oblibu získaly nejen u nás a v Maďarsku, ale především v Itálii. Modernizované lokomotivy se přitom svými parametry blíží těm nově vyrobeným. Jejich výhodou je ovšem výrazně nižší cena.
Typ EffiLiner 1600 je oproti svým předchůdcům lehce rozpoznatelný především díky novému designu Nouvell. Výhodou tohoto provedení je podstatné zvýšení bezpečnosti v případě kolize vozidla s překážkou, nižší hlučnost a přehlednější stanoviště strojvedoucího. Zachován je elektrický přenos výkonu AC/DC. Spalovací motor CAT 3512 nabízí výkon 1550 kW. V současné době je provozují spoelčnosti SD – Kolejová doprava, Unipetrol Doprava, CER Cargo Holding, Rail Cargo Carrier nebo Prvá slovenská železničná.
Zpět