Stavební společnost Subterra se stala prvním českým soukromým provozovatelem lokomotivy EffiShunter 1000 (označení 744.150) vybavené zabezpečovacím systémem ETCS. Její zástupci ji převzali 29. dubna v Jihlavě.
„Zvýšíme efektivitu práce celé divize železničního stavitelství a kvalitativně ji posuneme zase o stupínek výš,“ uvedl Jaroslav Čižinský, výrobně-technický ředitel Subterry, patřící do skupiny Metrostav. Spolu s ním byli přítomni Miroslav Kadlec, ředitel divize 3, Radim Wrana, vedoucí Provozu železniční mechanizace a Tomáš Turek, vedoucí střediska Půjčovna strojů.
Firma moderní vozidlo využije především při přepravách stavebního materiálu a traťové mechanizace na stavbách v Česku i na Slovensku. Zvýšení dopravní nezávislosti a flexibility ji umožní lépe plánovat a koordinovat činnosti, zajišťované dosud odavatelsky či pronájmy. Smlouva s CZ LOKO přitom zahrnuje také opci na další dvě lokomotivy.
Jak představitelé Subterry uvedli, při rozhodování celkem logicky padla volba na tuzemského a zavedeného výrobce, který zároveň garantuje bezproblémový servis a údržbu.
„Komplexní portfolio služeb patří do naši dlouhodobé obchodní strategie. A velmi nás těší, že zákazníci na tuto formu spolupráce slyší. Tím, že starost a péči o lokomotivu přenechají nám, se totiž mohou plně soustředit na svůj hlavní byznys,“ uvedl Michal Schaffer, vedoucí marketingu a zákaznických služeb z CZ LOKO.