Slovenské Železiarne Podbrezová, vyrábějící ocel a bezešvé ocelové trubky, převzaly první ze tří lokomotiv EffiShunter 600 od společnosti CZ LOKO. Zbývající budou v rychlém sledu následovat. Kompletní dokončení zakázky je plánováno na přelom března a dubna. Lokomotivy budou jezdit na podnikové vlečce při obsluze náročných ocelářských provozů.
„Železiarne Podbrezová jsou prvním slovenským vlečkařem, který se rozhodl pro kompletní modernizaci svého lokomotivního fleetu. Pro nás z toho plyne obrovský závazek splnit zákaznické očekávání v náročných podmínkách oceláren,“ říká Michal Schaffer, manažer obchodního oddělení CZ LOKO.
Moderní EffiShunetry 600 vznikly přestavbou čtyři desítky let starých posunovacích lokomotiv ČKD řady T448. Uživatelům významně šetří náklady na provoz a údržbu, neboť z původního vozidla zůstává jen podvozek a rám. I ty ale procházejí testováním a úpravami, vše ostatní je zcela nové.
„Od modernizace očekáváme především vyšší provozní spolehlivost, nižší provozní náklady a nižší náklady na údržbu. Tím prodloužíme životní cyklus lokomotiv a zlepšíme pracovní podmínky našich strojvůdců,“ uvedl Peter Krajan, vedoucí provozu doprava Železiarní Podbrezová
U zrodu EffiShunterů 600 byly v roce 2015 Třinecké železárny, které s nimi také mají největší zkušenost. Oproti původním lokomotivám náklady na palivo snížily o zhruba 25 procent. S nižší poruchovostí a vyšší provozní spolehlivostí poklesly i náklady na běžnou údržbu. Nový řídicí systém umožňuje online přístup k datům z rychloměru a provozním údajům. Vozidla mají kapotový filtr proti polétavému prachu, nerezové vzduchojemy a rozvody vzduchu nebo klimatizovanou kabinu strojvedoucího. Spalovací motor Caterpillar C18 o výkonu 563 kW přitom splňuje emisní normy EU Stage V.
„Pro uživatele jde o radikální úsporu provozních nákladů. Fleet bude spravován v elektronickém systému MyLOKO, který slouží mimo jiné i pro správu údržby, sledování polohy, spotřeby a jiných důležitých veličin,“ dodal Michal Schaffer.
Železiarne Podbrezová patří s roční produkcí zhruba 160 tisíc tun bezešvých ocelových trubek mezi jejich přední evropské výrobce. Značka ŽP Group pak zastřešuje výrobní závody na Slovensku, v Česku a ve Španělsku, z nichž produkce míří do 50 zemí.
Zpět