Modernizace íránské železniční sítě a obnovy tamních kolejových vozidel chce využít akciová společnost CZ LOKO, která se v Teheránu účastní mezinárodního veletrhu dopravy a železničního průmyslu Rail Expo 2016. Ten se koná od 15. do 18. května. O významu, který tomuto trhu dává, svědčí i samostatná expozice. Firma tím reaguje na pokles obchodu s železničními dopravci v Ruské federaci a některých dalších postsovětských zemí, které se potýkají s hospodářskou krizí.
„První kontakty v Íránu jsme zahájili ještě před zmírněním sankcí. Prostředí tedy pro nás není už zcela neznámé, nicméně je stále velmi složité. Představujeme se jako evropský výrobce dieselelektrických lokomotiv a speciálních vozidel k údržbě a stavbě tratí,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO. Firma zde nabízí především posunovací lokomotivy s výkonem od 330 do 1550 kW a speciální vozidla jako jsou motorové univerzální vozíky (tzv. drezíny) a montážní vozy trakčního vedení. Všechna mají variabilní výbavu, pracovní nástavby a pomocná zařízení.
„Jde o vozidla splňující nejpřísnější evropské železniční normy a standardy a především odpovídající vysokým nárokům železničních operátorů na spolehlivost, nízké provozní a údržbové náklady, ekologii a unifikaci. Jsou plně srovnatelná s železniční produkcí západoevropských výrobců,“ dodal šéf obchodu. Ten by v Íránu rád navázal i na dobré jméno českých a československých výrobků, které zde mají historicky výbornou pověst.
Íránské státní železnice modernizují jak dopravní infrastrukturu, tak i vozový park, včetně lokomotiv. V zemi o rozloze přes 1,6 milionu kilometrů čtverečních dosud železniční síť představuje méně než 11 procent z celkové přepravy, a má tedy velký potenciál pro další rozvoj.
Zpět