Už ne na Horáckém zimním stadionu, ale v CZ LOKO Aréně budou od ledna hrát hokejisté HC Dukla Jihlava. Nové jméno stadionu, který byl otevřen v prosinci 1955 a od roku 2005 patří do majetku města, propůjčila společnost CZ LOKO, druhý největší evropský výrobce posunovacích lokomotiv. Celkovou koncepci strategického partnerství minimálně do roku 2025 dnes představili zástupci firmy, města a klubu.
„Jihlava má v našich podnikatelských plánech významné místo, a proto jsme se s ní rozhodli spojit i touto formou, neboť lední hokej je zde nejpopulárnějším sportem,“ říká Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO, které má ve městě závod se 180 zaměstnanci, specializovaný na výrobu nových lokomotiv a speciálních drážních vozidel.
Podle Bedřicha Ščerbana, jednatele Dukly, jde o strategickou smlouvu, počítající se všemi fázemi vývoje klubu a stadionu či arény. Zahrnuje působení v I. lize i extralize, na současném stadionu, v období, kdy by se mělo hrát mimo Jihlavu a myslí i na novou arénu. „CZ LOKO bylo naším partnerem už v minulosti a nyní spolupráce dostává nový, velmi významný rámec. Jsem za ni rád, vážím si ji, děkuji a těším se na ni,“ uvedl šéf HC Dukla.
Bedřich Bulička, správní ředitel CZ LOKO, připomíná, že firma do modernizace a rozvoje závodu v Jihlavě v předchozích letech investovala zhruba půl miliardy korun. Za dalších 90 milionů nyní staví nové výrobní haly, včetně vybavení a technologie. Dokončeny budou v polovině roku 2020 a umožní zvýšit měsíční produkci lokomotiv ze dvou na čtyři a přidat k tomu i dva až čtyři modernizační pakety. Tedy půjde až o osm lokomotiv za měsíc.
„To je obrovský skok a na ten musíme být připraveni technologicky i personálně, Proto také vytvoříme až padesát nových pracovních míst. Uvědomujeme si ale, že život není jen o práci, ale i vzdělávání a volném čase. Proto naše podpor a míří i do školství nebo zájmových spolku, včetně těch sportovních “ dodal Bedřich Bulička.
Společnost CZ LOKO, která na Vysočině udržela železniční průmysl, má už nyní uzavřené zakázky na dva roky dopředu. Její hnací vozidla jezdí v 19 zemích a export tvoří 60 procent z téměř třímiliardových tržeb. V novodobé éře, od roku 1995, dosud její tovární haly v České Třebové a v Jihlavě opustilo 1100 kolejových vozidel. Přitom jen za poslední rok šlo o zhruba sto vozidel.
Zpět