Turecké ocelárny koupí až šest dalších lokomotiv z CZ LOKO

26.11.2021

Turecké ocelárny Erdemir z města Eregli si objednaly u české společnosti CZ LOKO čtyři posunovací lokomotivy EffiShunter 600 se silnějším spalovacím motorem CAT C27 o výkonu 709kW. Kontrakt za zhruba 170 milionů korun předpokládá dodání celé série v prvním čtvrtletí 2023. Ocelárny přitom mají opci na další dva kusy za stejných podmínek. Může tedy jít celkem až o šest lokomotiv. Ty v náročném průmyslovém provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce.

 „Jde o velký exportní úspěch, který se nám podařil i přes ztížené podmínky způsobené koronavirovou pandemií. Klíčová je špičková kvalita a úsporný provoz těchto lokomotiv. Skvělý poměr mezi cenou a kvalitou je parametr, který otevírá našim lokomotivám cestu do světa,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

Firma tak navázala na předchozí dodávky. Do země během posledních šesti let vyvezla deset lokomotiv. Šest EffiShunterů 600 jezdí v ocelárnách Isdemir, dvě lokomotivy řady 744 již vlastní Erdemir a další dvě vozidla řady 741.7 využívá státní dopravce TCDD jako „záložní“ pod Bosporem v podmořském železničním tunelu Marmaray pro případ mimořádných událostí.

 „Do Turecka jsme sice obchodně vstoupili před šesti lety, ale stále to je pro nás nový, tedy i velmi náročný trh. Ale kontrakt v ocelárnách, které patří mezi největší výrobce železa a oceli na světě, potvrzuje, že jdeme správným směrem. Moderní koncepce, bezpečnost posádky, ekologický provoz a vysoká spolehlivost, umožňují našim lokomotivám obstát v těžkých podmínkách nepřetržitého provozu železáren,“ dodal Jan Kutálek.

Rozsáhlá železniční vlečka oceláren přitom neslouží pouze k přísunu vstupních surovin a expedici hotových výrobků, ale zajišťuje také řadu technologických manipulací během samotné výroby. Lokomotivy proto musí být spolehlivé a schopné obstát ve specifických podmínkách nepřetržitého celoročního provozu. Mezi ně patří třeba nestandardní průjezdní profily, oblouky o malých poloměrech, práce v prašném prostředí a  extrémních klimatických podmínkách. A to čtyřnápravové EffiShuntery 600 s elektrickým přenosem výkonu a motorem Caterpillar C27 s přehledem zvládají.

Zpět
×