Motorová lokomotiva řady 741.7 je určena pro posunovací a traťovou službu. Lokomotiva je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkolí. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro staniční posun a pro náročný provoz na průmyslových vlečkách, např. hutních, důlních či petrochemických s možností traťové služby.
Rozchod | 1 435 mm | |
Vyhovuje normám | EN | |
Počet hnacích náprav | 4 | |
Uspořádání pojezdu | B0' B0' | |
Nejvyšší provozní rychlost | 100 km/h | |
Min. poloměr oblouku | 80 (60) m | |
Traťová třída | B1 | |
Příčná přechodnost | 1 | |
Přenos výkonu elektrický | elektrický AC/DC | |
Spalovací motor | CAT 3508 C | |
EU Stage | IIIA | |
Jmenovitý výkon | 1000 kW | |
Maximální tažná síla | 222 kN | |
Jmenovitá hmotnost | 72 t | |
Hmotnost na nápravu | 18 t | |
Výkon kompresoru | 186 m3 | |
Objem palivové nádrže | 4000 l | |
Klimatická třída | -25 až +40 ºC |
Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravy uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Na přání může být lokomotiva vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).