
EffiShunter 300 je moderní dvounápravová lokomotiva vhodná pro lehký posun v depech, na vlečkách a ve stanicích. Dodržení obrysu vozidla pro dráhy speciální navíc umožňuje nasazení v tunelech metra. Jednoduchá konstrukce vozidla byla zvolena s ohledem na co nejnižší pořizovací i následné provozní náklady.
| Rozchod | 1 435 mm | 1520 mm |
| Vyhovuje normám | EN | |
| Počet hnacích náprav | 2 | |
| Uspořádání pojezdu | B0 | |
| Nejvyšší provozní rychlost | 60 km/h | |
| Min. poloměr oblouku | 60 m | |
| Traťová třída | A | |
| Příčná přechodnost | 2 | |
| Přenos výkonu elektrický | AC/DC | |
| Spalovací motor | CAT C13B | |
| EU Stage | V | |
| Jmenovitý výkon | 328 kW | |
| Maximální tažná síla | 97 kN | |
| Jmenovitá hmotnost | 36 t | |
| Hmotnost na nápravu | 18 t | |
| Výkon kompresoru | 108 m3 | |
| Objem palivové nádrže | 700 l | |
| Klimatická třída | -40 až +40 ºC | |

Dvounápravový pojezd vozidla je tvořen individuálně hnanými dvojkolími s vypružením a tlumením. Trakční motory jsou na nápravách uloženy pomocí kluzných tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí tempomatu a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou a zajišťovací (střadačovou) brzdou DAKO.