
EffiShunter 600 je vhodný pro středně těžký posun, především na vlečkách. Konstrukce umožňuje nasazení i v náročných podmínkách se zvýšenou okolní teplotou a prašností, které jsou typické pro hutní provozy. Úpravou uložení pojezdu lze dosáhnout průjezdnost oblouky o minimálním poloměru až 60 m.
| Rozchod | 1 435 mm | |
| Vyhovuje normám | EN | |
| Počet hnacích náprav | 4 | |
| Uspořádání pojezdu | B0' B0' | |
| Nejvyšší provozní rychlost | 80 km/h | |
| Min. poloměr oblouku | 80 (60) m | |
| Traťová třída | B1 | |
| Příčná přechodnost | 1 | |
| Přenos výkonu elektrický | elektrický AC/DC | |
| Spalovací motor | CAT C18 | |
| EU Stage | V | |
| Jmenovitý výkon | 563 kW | |
| Maximální tažná síla | 222 kN | |
| Jmenovitá hmotnost | 72-78 t | |
| Hmotnost na nápravu | 18 t | |
| Výkon kompresoru | 140 - 175 m3 | |
| Objem palivové nádrže | 4000 l | |
| Klimatická třída | -25 až +40 ºC | |
Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravách uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí tempomatu a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Lokomotiva může být vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).