Lokomotiva DualShunter 2000 je určená pro středně těžkou posunovací a traťovou službu na tratích elektrifikovaných systémem 3 kV DC. Pro provoz v nezávislé trakci je vybavena spalovacím motorem Caterpillar C32 EU stage V o výkonu 895 kW. To umožňuje využívat výhod závislé trakce při vozbě nákladních vlaků na elektrifikovaných tratích a zároveň díky dostatečně výkonnému spalovacímu motoru umožňuje bezproblémový provoz na vlečkách a tratích, které elektrifikovány nejsou. Tím odpadá nutnost mít buď dvě lokomotivy (elektrickou a dieselovou), nebo provozovat dieselovou lokomotivu na elektrických tratích, což je nejen neekonomické, ale i neekologické. Také lze samozřejmě s výhodou využít při provozu na elektrifikovaných tratích rekuperaci elektrické energie při brzdění EDB.
Verze | DC | |
Rozchod | 1 435 mm | |
Vyhovuje normám | TSI | |
Uspořádání pojezdu | B0' B0' | |
Nejvyšší povolená rychlost | 100 km/h | |
Min. poloměr oblouku | 80 m | |
Traťová třída | C2 | |
Trakční soustava | 3 kV DC | |
Přenos výkonu | AC/AC | |
Spalovací motor | CAT C32 | |
EU Stage | V | |
Příkon troleje | 2 200 kW | |
Výkon spalovacího motoru | 895 kW | |
Maximální tažná síla | 262 kN | |
Jmenovitá hmotnost | 80 t | |
Výkon kompresoru | 153 m3/h | |
Objem palivové nádrže | cca 1 750 l | |
Klimatická třída | -40 až +45 ºC | |
Délka přes nárazníky | 16 400 mm | |
Výška (při složeném sběrači) | 4 280 mm | |
Šířka | 3 060 mm | |
Obrys vozidla | G1/GA |