Motorová lokomotiva řady EffiLiner 1600 je zkonstruována jako skříňová s dvojicí kabin strojvedoucího. Lokomotiva je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkolí. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro traťovou službu.
Rozchod | 1 435 mm | |
Vyhovuje normám | EN | |
Počet hnacích náprav | 4 | |
Uspořádání pojezdu | B0' B0' | |
Nejvyšší provozní rychlost | 100 km/h | |
Min. poloměr oblouku | 100 m | |
Traťová třída | B1 | |
Příčná přechodnost | 1 | |
Přenos výkonu elektrický | elektrický AC/DC | |
Spalovací motor | CAT 3512 C-HD | |
EU Stage | IIIA | |
Jmenovitý výkon | 1550 kW | |
Maximální tažná síla | 206 kN | |
Jmenovitá hmotnost | 76 t | |
Hmotnost na nápravu | 19,5 t | |
Výkon kompresoru | 175 m3/h | |
Objem palivové nádrže | 5000 l | |
Klimatická třída | -25 až +40 ºC |
typový výkres lokomotivy řady 753.6 (213 kB)
typový výkres lokomotivy řady 753.6 - čelo (550 kB)
zátěžový diagram lokomotivy řady 753.6 (230 kB)
Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravách uloženy pomocí valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je uložen ve strojovně a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. Ve strojovně jsou dále uloženy pomocné pohony, chladicí blok spalovacího motoru, pneumatický blok a elektrický rozvaděč s blokem elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou a zajišťovací (střadačovou) brzdou DAKO.