• HOT LINE SERVIS

    +420 702 242 018

  • EffiShunter 1600EffiShunter 1600

    Především pro těžký posun na vlečkách a seřadištích je určen EffiShunter 1600. Vybavení příslušným národním zabezpečovacím zařízením navíc umožňuje nasazení i v náročné traťové službě. Ideální jízdní vlastnosti zaručuje osvědčený pojezd lokomotiv typu 770/771/S200 (1435 mm) nebo ČME3 (1520 mm). Ostatní části lokomotivy jsou řešeny podle aktuálních trendů jako novostavba.

    Alternativní verzí lokomotivy je typ C30-M. Ten je určen pro těžkou posunovací a traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 23 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Maximální rychlost je 100 km/h. Lokomotiva vznikla komplexní modernizací původní řady GE C30 (případně odvozených typů).

    Základní parametry

    Rozchod 1 435 mm/ 1524 mm 1520 mm
    Vyhovuje normám TSI EN
    Počet hnacích náprav 6
    Uspořádání pojezdu C'o C'o
    Nejvyšší provozní rychlost 90 km/h
    Min. poloměr oblouku 80 m 120 m
    Traťová třída C2
    Příčná přechodnost 3
    Přenos výkonu elektrický elektrický AC/DC
    Spalovací motor CAT 3512 C-HD CAT 3508 C
    EU Stage IIIA
    Jmenovitý výkon 1 550 kW 1 000 kW
    Maximální tažná síla 383 kN 259 kN
    Jmenovitá hmotnost 115,2 t 123 t
    Hmotnost na nápravu 19,2 t 21 t
    Výkon kompresoru 252 m3 360 m3
    Objem palivové nádrže 4500 - 5000 l
    Klimatická třída -40 až +40 ºC -50 až +40 ºC

    Výhody a přednosti

    • vysoká spolehlivost
    • nízké náklady na provoz a údržbu
    • ekologický provoz
    • moderní koncepce a design
    • použití unifikovaných řešení
    • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
    • výborné rozhledové poměry
    • prostorné a bezpečné plošiny pro posunovače
    • servisní interval: až 10 000 km / 2 měsíce

    Výbava

    • digitální řídicí systém
    • automatická regulace rychlosti (ARR)
    • inline monitoring
    • vícenásobné řízení
    • sušička vzduchu
    • skluzová ochrana (při rozjezdu)

    Volitelná výbava

    • valivé uložení trakčních motorů
    • elektrodynamická brzda (EDB)
    • protismykové zařízení (při brzdění)
    • deformační prvky
    • radiové dálkové ovládání
    • automatické spřahovací zařízení
    • kamerový systém

    Pojezd lokomotivy tvoří dva třínápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravy uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Na přání může být lokomotiva vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).

    CER Cargo Holding

    Fenniarail Oy

    MVÁ Ktf.

    AS Operail

    ArcelorMittal Krivoy Rog

    ×